استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: رئیس جمهور از مناطق زلزله زده کوهبنان بازدید کرده و وضعیت مردم این مناطق را بررسی می کند.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱ 02 February 2018

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: استان کرمان مفتخر است برای دومین بار میزبان ریاست جمهوری و کاروان این دولت است.

وی با قدرانی از ریاست جمهور و هیئت همراه، گفت: رئیس جمهور جمعه از مناطق زلزله زده کوهبنان بازدید می کند.

وی با بیان اینکه تمام وعده های رئیس جمهور در سفر اولشان به کرمان در بخش غیر دولتی عملیاتی شد، افزود: پارک ملی خبر، کارخانه پلاسما در جاده ماهان، خط ریلی سیرجان و دو هزار میلیارد صندوق توسعه ملی در حوزه ابیاری تحت فشار از جمله پروژه های اجرا شده در استان کرمان است.

وی عنوان کرد: استان کرمان خوشبختانه با قابلیت اقتصادی در دولت تدبیر و امید از این ظرفیت ها استفاده کرده است به گونه ای که صادرات نسبت به سال های گذشته دو برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ایجاد شغل ۲۲ هزار و ۸۰۲ شغل در سال ۹۶ ایجاد شده است، گفت: در حوزه نرخ مشارکت ۳۳.۵ به ۳۷.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

رزم حسینی ادامه داد: در حوزه تولید خودرو ۹۹ هزار تولید در صنایع خودرو سازی بم داشته ایم  و ۱۰ هزار نفر در این منطقه مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرش ۵۲ هزار یعنی یک سوم تولید، تقاضای فرش در استان داریم، تصریح کرد: طرح همیاران آب در این دولت مدیریت آب و خاک کلید خورد و در این دولت از مجموع ۷ ۸ هزار چاه غیر مجاز  ۸۰۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز در جنوب مسدود شده است.

رزم حسینی با تاکید به اینکه در تولید برق ما قبلا وارد کننده برق بودیم اما امروز مازاد برق داریم و صادر کننده ایم، اظهار کرد:بزرگترین نیروی انرژی خورشیدی با  ۲۰ مگاوات تولید برق در کشور رتبه اول را دارد.

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه سه اثر تاریخی در دولت تدبیر و امید به ثبت جهانی رسید، گفت: استان کرمان با پنج اثر ثبت جهانی رتبه اول در یونسکو در ثبت جهانی دارد.

وی بیان داشت: تقریبا همه شهرستان های استان کرمان در دولت تدبیر و امید به بیمارستان های جدید مجهز شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان مبتنی بر مردمی بودن انجام داده ایم، گفت: ایده اقتصاد مقاومتی از استان کرمان در قلعه گنج ایجاد شد و با  تقویت خانواده های روستایی بوده است و الان نرخ بیکاری در قلع گنج به هفت درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار