معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ‌قم با ابراز خرسندی ‌از کاهش ملموس آمار طلاق در استان، از انصراف ۲۴ درصدی متقاضیان طلاق در ‌قم خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 01 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید یزدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: فرصت دهه فجر انقلاب اسلامی مهلت بسیار خوبی را برای معرفی و آشنایی بیشتر باارزش‌های دفاع مقدس به وجود آورده است.

وی با اشاره به همزمانی ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: باید در این ایام برنامه‌ها و مراسم‌هایی را برگزار کرد که متناسب با فضای حاکم در شهر به‌ویژه ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: باید از فرصت اندک دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین استفاده را در تبیین و معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در بین مردم انجام داد که همزمانی آن با ایام سوگواری نیز بسیار درخور توجه بوده که بار معنوی و معرفتی این روزها را نیز بیشتر کرده است.

یزدی با بیان اجرای دوره‌های آموزش و پیشگیری از طلاق قوه قضاییه عنوان کرد:  دوره‌های آموزش و پیشگیری از وقوع طلاق از ماه‌های گذشته در استان قم عملیاتی شده که استقبال زوجین و خانواده‌ها از این دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی بسیار قابل‌توجه و اثربخش بوده است.

وی با ابراز خرسندی و خوشحالی از کاهش ملموس آمار طلاق در استان قم در طول مدت سال جاری تأکید کرد: با برگزاری دوره‌های آموزش و پیشگیری از طلاق در استان قم آمار طلاق در استان 24 درصد کاهش پیداکرده است که بسیار خشنودکننده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم ادامه داد: باید دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در مورد ازدواج و طلاق در استان قم با توجه به اهمیت و اثربخشی آن تداوم و ادامه پیدا کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه با اشاره به مسئله تغییر ویترین و سردرب فروشگاه‌ها و مغازه‌های موجود در سطح شهر قم عنوان کرد: مسئله تغییر ویترین و سردرب های نامتعارف فروشگاه‌های استان در 8 سال گذشته سطح شهر قم اجرایی شده اما بازخوردهای منفی بسیار زیادی برجای گذاشته و اثربخشی خاصی نیز به همراه نداشته است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام گفت: بازخورد منفی اقدامات قهری در تغییر اسامی، ویترین و نام سردرب های فروشگاه با نگاه و بازخورد بسیار منفی روبه‌رو خواهد شد که نیازمند تدابیر ویژه به همراه مصلحت‌های موردنیاز است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی ویترین‌های نامناسب فروشگاه‌های شهر قم خاطرنشان کرد: ساماندهی فروشگاه‌ها و مغازه‌های استان امری پسندیده است اما این کار نباید به بهای تحمیل هزینه‌های جانبی به مردم و دولت اجرا شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار