عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: محدوده بافت تاریخی و فرسوده شهر قم بر مبنای عکس هوایی سال ۱۳۳۵ تنظیم‌شده که در طول سالیان متمادی تغییرات بسیار گسترده‌ای در این بافت صورت گرفته که نیازمند بازنگری‌های لازم است.
کد خبر: ۵۵۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ 30 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمود محرری در سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید رویه درستی بین شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی در زمینهٔ بافت‌های فرسوده به وجود آید.

وی با اشاره به اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و یک‌طرف حقیقی در منطقه سه هر قم افزود: 588 متر عرصه در شارع برای این زمین وجود داشته که با توجه به فروش قطعات، توافق شده که سهم شهرداری از این زمین به‌صورت قانونی و طبق روال دریافت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر سیاست شورای اسلامی شهر قم بر عدم افزایش تعرفه و بهای خدمات در سال 97 در شهر قم گفت: سیاست شورا و شهرداری بر این بوده که هیچ‌گونه افزایشی در زمینهٔ تعرفه‌ها نداشته باشیم و در برخی از امور نیز که افزایش‌هایی صورت گرفته حداکثر افزایش‌ها 10 درصد بوده که جنبه عمومی نیز ندارد.

محرری با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود در سطح جامعه عنوان کرد: افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها و بهای خدمات با وجوداینکه از نظر ریالی آورده خاصی ندارد اما سبب بار روانی برای شهروندان می‌شود که باید در برابر بروز چنین تحمیل و بار روانی برای شهروندان جلوگیری به عمل آورد.

وی مشکلات فراوان ساکنان بافت‌های فرسوده شهر قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مردم ساکن در 315 هکتار بافت تاریخی و فرسوده شهر همواره در زمینهٔ کسب پروانه‌های ساختمانی با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید شهرداری و سازمان میراث فرهنگی برای این مورد نیز اقدامات سنجیده‌ای انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر بازنگری کلی در محدوده بافت فرسوده شهر قم خاطرنشان کرد: محدوده بافت تاریخی و فرسوده شهر قم بر مبنای عکس هوایی سال 1335 تنظیم‌شده که در طول سالیان متمادی تغییرات بسیار گسترده‌ای در این بافت صورت گرفته که نیازمند دقت نظرهای لازم و بازنگری‌های موردنظر است.

محرری با اشاره به مشکلات موجود در سرمایه‌گذاری و احیای بافت‌های فرسوده شهر قم تأکید کرد: محدودیت‌های موجود در بافت‌های تاریخی و فرسوده دلیل عدم استقبال توسط سرمایه‌گذاران و شهروندان شده که به‌نوبه خود سبب شده وضعیت این محدوده بدتر از هر زمان دیگری شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اهمیت و ضرورت بازنگری در محدوده بافت‌های فرسوده شهر قم گفت: باید بازنگری لکه‌ای و متناسب با آثار تاریخی، 315 هکتار بافت تاریخی در شهر قم موردبازنگری و تجدیدنظر قرارگرفته و تعریف جدید و به‌روزی از بافت‌های تاریخی و فرسوده در شهر قم صورت گیرد.

وی ادامه داد: دولت و شهرداری قم باید حمایت‌های موردنیاز را از بافت‌های تاریخی و فرسوده در سطح شهر قم انجام دهند همچنین باید تسهیلاتی برای فروش این بافت‌ها صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار