رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت صومعه سرا
رشت - رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان صومعه سرا در جمع خبرنگاران گفت : ایجاد اشتغال و تولید از محورهای مهم برنامه دولت یازدهم است.
کد خبر: ۵۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 01 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، طاهر کوهی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن افزود : برای تحقق تولید و اشتغال که هدف مهم و جزو نیازهای جامعه و کشور محسوب می شود باید بیش از گذشته موانع احتمالی در مقابل پیش پای صنعتگران برداشته شود .

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تولید از محورهای مهم برنامه دولت تدبیر است اظهار داشت : توجه به صنایع بومی و تولیدات مورد نیاز داخلی و بخصوص عنایت به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری امر مهمی است .

وی افزود : تولید کننده ما با کیفیت دادن به تولید خود می تواند موجب استفاده و رضایت جامعه را فراهم کند . 

کوهی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ما از طریق رونق بخشیدن اقتصادی حل می شود ، اظهار داشت : اقتصاد و صنعت دو مقوله وابسته به هم هستند که همدلی جامعه رامی طلبد تا بتواند جهش اقتصادی آن در جامعه قابل لمس باشد .

وی افزود : در شهرستان صومعه سرا این عزم و هماهنگی بین مسوولان وجود دارد تا در زمینه جذب سرمایه گذاران با توجه به وجود فرصتها و پتانسیل های موجود هرگونه کمک انجام شود . 

وی ادامه داد : در این راستا حمایت جدی مسوولین شهرستان از سرمایه گذاران و تسهیل روند سرمایه گذاری در سر لوحه کار قرار دارد.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه در 40 واحد صنعتی فعال در صومعه سرا 800 نفر اشتغال دارند ، اظهار داشت : پس از برف سال 92 بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نتوانسته ایم به آنها تزریق کنیم از این رو هنوز تلخی برف در کام سرمایه گذاران وجود دارد .

کوهی با اشاره به اینکه برخی از واحد ها نیاز به نقدینگی اندک برای شروع فعالیت دارند گفت : کار گروهی برای شناسایی برخی از افراد که تسهیلات به اسم ایجاد اشتغال دریافت کرده اما عملا هیچ اقدامی نکرده اند ایجاد شده تا اقدامات لازم علیه آنان صورت گیرد . 

رییس صنعت ، معدن و تجارت شهرستان صومعه سرا گفت : فعالیت کار گروه حمایت و تولید در استان به ریاست استاندار و کار گروه اشتغال نشان از عزم جدی دولت برای برداشتن موانع اقتصادی و شکوفایی صنعت است . 

وی از اجرای بازرسی مشترک در قالب طرح نظارتی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : دو اکیپ در راستای نظارت بر عرضه کالاهای مورد نیاز ماه رمضان مانند زولبیا و بامیه ، رشته خشکار ، برنج ، مرغ ، گوشت و ... فعالیت دارند .

وی افزود : بیش از 30 واحد صنفی کالاهای مربوط به ماه مبارک رمضان را با تخفیف 15 تا 20 درصد به مردم عرضه می کنند .

وی اظهار داشت : 70 ناظر افتخاری در شهرستان صومعه سرا فعال هستند و در راستای گزارش و دادن اطلاعات در مورد گران فروشی و رعایت حقوق مصرف کنندگان در سطح شهرستان ها و روستاها کمک می کنند .

وی با اشاره به اینکه در شهرستان صومعه سرا استعداد ویژه ای در زمینه بافت فرش وجود دارد گفت : عدم داشتن برند فرش صومعه سرا سبب شده تا فرش بافته شده در صومعه سرا با برند استان ها دیگر شناخته شود و این امر سبب اجحاف در حق فرشبافان صومعه سرایی و ارزان خریدن مال آنها می شود . 

رییس صنعت معدن و تجارت صومعه سرا گفت : در صدد هستیم با اهدای وام صندوق کارآفرین در قالب طرح پشتیبان با سود چهار درصد و تا سقف 50 میلیون تومان برند فرش صومعه سرا و حتی گیلان را معرفی کنیم .

وی افزود : راه اندازی نمایشگاه دائمی قالی در استان می تواند قابلیت های فرشبافان ما را بهتر بشناساند .

شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار