رییس کنفدراسیون کشتی آسیا با بیان این‌که از تغییر قوانین خیلی راضی نیستم، گفت: مسوولان مربوطه دائما در حال تغییر قانون به ویژه در رشته فرنگی هستند که این موضوع برای کشتی‌گیر و حتی تماشاگر خوب نیست.
کد خبر: ۵۵۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 28 January 2018

دولت تولیخانف درباره وضعیت کشتی ایران، اظهار کرد: باید کشتی فرنگی را در پنج قاره بسازیم تا بتوانیم این رشته را در المپیک نیز داشته باشیم. ایران یکی از باسابقه‌ترین و غنی‌ترین کشورها در رشته کشتی است. من نیز تاریخ کشتی ایران را چه در رشته آزاد و چه در فرنگی می‌دانم. ایران در رشته فرنگی، قهرمان جهان و المپیک دارد.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2018 در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: برای ایران بسیار مهم است که این مسابقات را برگزار کند. امسال برای سومین سال است که ایران مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را میزبانی می‌کند و همیشه برگزارکننده خوبی بوده است. کشتی ایران در دنیا بسیار قوی است.

تولیخانوف با اشاره به عملکرد کشتی تیم ایران عنوان کرد: کشتی ایران در دنیا بسیار قوی است و شخص رسول خادم به خوبی کار می‌کند‌. به نظر من هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 در اهواز نیز پیش نخواهد آمد و این مسابقات هم به خوبی برگزار می‌شود زیرا ایران از سابقه لازم در این زمینه برخوردار است.

وی در خصوص تغییر قوانین در کشتی و انجام وزن‌کشی در دو روز نیز گفت: مسوولان مربوطه دائما در حال تغییر قانون به ویژه در رشته فرنگی هستند که این موضوع برای کشتی‌گیر و حتی تماشاگر خوب نیست. حتی امسال برنامه مسابقات را هم تغییر دادند؛ به صورتی که در دو روزی برگزاری مسابقه نیز وزن‌کشی انجام می‌شود. به هر حال مسوولان جهانی در تلاش هستند با قانون‌هایی که تغییر می‌دهند، سطح کشتی را بالا بکشانند.

رییس کنفدراسیون کشتی آسیا ادامه داد: ۲۰ سال پیش نیز طبق قانون و در هر دو مسابقه وزن‌کشی انجام می‌شد و خود من با چنین قانونی کشتی گرفته‌ام. کشتی‌گیر حرفه‌ای می‌تواند خودش را با این شرایط هماهنگ کند و البته ایرانی‌ها قوی هستند و مشکلی در این زمینه برای آن ها پیش نخواهد آمد اما در کل این قانون شاید خیلی راضی‌کننده نباشد. خود من هم از تغییر قوانین خیلی راضی نیستم.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که زمان زیادی تا المپیک نداریم، نمی‌شود قوانین را دائما تغییر داد. البته برگرداندن قانون خاک به کشتی فرنگی را قبول دارم. به هر حال کسانی که قانون را تغییر داده‌اند، می‌خواهند ببینند که در نهایت چه چیزی پیش خواهد آمد اما باید بدانند که وقت زیادی تا المپیک نداریم و این تغییرات خیلی خوب نیست.

تولیخانوف در پایان درباره امکانات محل برگزای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: محل برگزاری مسابقات خوب است اما ایراداتی دارد که باید برطرف شود. این سالن باید به امکاناتی همچون سیستم سرمایشی، سرویس بهداشتی و رختکن‌های مناسب تجهیز شود. امیدوارم مسوولان مربوطه تا پیش از آغاز مسابقات اقدامات لازم را انجام دهند و نواقص را برطرف کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار