گرشگرانی که آخرهفته سپیدان رابرای تفریح وتفرج انتخاب می کنند از حضورشان فقط ترافیک سهم مردم شهر وروستا شده که بعضی مواقع به ساعتها کشیده می شود وجاده های منتهی به شهر اردکان بسیار شلوغ و پرتردد می شود .
کد خبر: ۵۵۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 27 January 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:در فصل زمستان از اقصی نقاط کشور، مسافران وگردشگران برای دیدن برف و ورزشهای زمستانی به این سمت سپیدان می آیند اما متاسفانه باورود گرشگران ومسافران به شهرستان سهم مردم شهر و روستا ترافیک های عظیمی که بعضی مواقع به ساعتها کشیده می شود وجاده های منتهی به شهر اردکان بسیار شلوغ و پرتردد می شود .اما تاکنون تلاش های جدی و موثری برای رونق گردشگری در شهرستان سپیدان از سوی سازمانی صورت نگرفته و سپیدان تنها به مکانی برای گذران موقت مردم و مسافران مبدل شده و از ظرفیت های موجود به هیچ وجه استفاده مناسب نشده است.

 

ورود صدها هزار مسافر و گردشگر به شهرستان سپیدان این نگین زاگرس در ایام مختلف سال بی نظیر بوده، تا جایی که در جاده های مناطق گردشگری و خیابان های سطح شهر اردکان شاهد ترافیک بسیار سنگین بوده ایم. مسئولان تنها نظاره‌گر ورود و عبور خیل مسافران به شهرستان هستند این در حالی است که در صورت ایجاد زیرساخت های مناسب و جذابیت های گردشگری می توان با افزایش میزان ماندگاری گردشگران نسبت به افزایش درآمد های عمومی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اقدام کرد.

 

شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان اگر چه به لحاظ جمعیتی جزو شهرهای کوچک ایران قلمداد می شود، ولی به لحاظ موقعیت توریستی و جغرافیایی و توپوگرافی، مشکلات ترافیکی بزرگی را بر دوش خود می کشد.ترافیک کسل کننده این شهر کوچک که هر روز بر وسعت آن افزوده می شود، به گونه ای بوده که حتی مسافرانی که برای اولین با به این شهر پا می گذارند از این ترافیک کسل کننده به ستو آمده اند.

 

نبود یک برنامه ریزی جامع خدمات شهری در چند دهه گذشته و وجود خیابان های باریک و معطوف شدن بار ترافیکی این شهر به بافت قدیمی و مرکزی آن وضعیت ترافیکی وخیمی را برای مردم این شهر زیبا اما توسعه نیافته ایجادکرده است. امروز شهرستان سپیدان وشهر اردکان را همه گردشگران داخلی و خارجی می شناسند و کمتر کسی وجود دارد که آوازه طبیعت سحر انگیز و بکر آن را نشنیده باشد، اما از طرفی دیگر تغییرات محیطی و افزایش یکدفعه توسعه شهری در این شهر کوچک و رشده فراینده وقارچ گونه خودروی های شخصی باعث شده که این شهر در بیشتر ایام و حتی روزهای بارانی ترافیکی کسل کننده داشته باشد .

 

ورود گردشگران به شهرستان وشهر اردکان در برخی روز های تعطیل در اواخر هفته بویژه زمستان شرایط خاصی را متوجه وضعیت خدمات رسانی این شهر کرده که این وضعیت خواهان رسیدگی بیشتر مسئولان نسبت به توسعه زیرساختها است. از مهمرتین دلایل بار ترافیکی شدید در این شهر را می توان نبود پارکنیک مناسب و حتی راههای مواصلاتی متناسب با شهر نشینی و زیر ساخت های مناسب آن دانست، موضوعی که حتی مسئولان شهری از آن دم می زنند..با ورود به داخل این ترافیک به راحتی صدای اعتراضات از گوشه و کنار به گوش می رسید و خواستار رسیدگی بودند.در دقایق و ساعاتی از شب عملاً حرکت خودروها با کندی و همچنین به کلی متوقف می شد.البته نباید فراموش کرد این ترافیک تنها متوجه نبود نیروهای راهور نمی باشد و باید از فرهنگ ترافیکی ضعیف مردم نیز گله مند بود.

 

حال باید به فکر چاره بود وبا احداث کمربندی در شهراردکان می تواند تا اندازه ای این مشکلات مردم وگردشگران را مرتفع نماید ونگین زاگرس بتواندزیر بار ترافیکی دراواخر هفته وروزهای تعطیل نفس راحتی بکشد .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار