عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تهران‌نگری و عدم توجه به سایر استان‌ها عادلانه نیست و باید نظرات شوراهای اسلامی استان‌ها و نمایندگان مجلس به‌منظور هدفمند نمودن این طرح ملاک عمل واقع شود.
کد خبر: ۵۵۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 25 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد رئیسی دهکردی اظهار کرد: بر اساس قوانین تدوین شده، از شوراهای اسلامی به‌عنوان حلقه ارتباطی میان مردم و مسؤولین یاد شده است.
وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه فعالیت‌های شوراهای اسلامی بر مبنای مردم‌سالاری دینی بنا نهاده اما روزبه‌روز با وضع قوانین جدید فعالیت آن‌ها محدودتر می‌شود، افزود: به‌طور مثال بر طبق تبصره 1 ماده 5 اساسنامه‌های سازمان آتش‌نشانی، خدمات ایمنی شهرداری و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری حضور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر فقط به‌عنوان ناظر درج شده و حق رأی ندارد.
عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخشنامه‌هایی که اخیراً از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور ابلاغ شده نشان از هدایت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به سمت و سوی دولتی شدن دارد که این موضوع باعث شده این دستگاه‌ها در آینده از اصلی که مورد نظر نظام بوده منحرف شوند.
رئیسی دهکردی با اشاره به تهیه لایحه قانونی مدیریت شهری توسط مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: تهران‌نگری و عدم توجه به سایر استان‌ها عادلانه نیست و باید نظرات شوراهای اسلامی استان‌ها و نمایندگان مجلس به‌منظور هدفمند نمودن این طرح ملاک عمل واقع شود.
وی وضعیت مالی نامطلوب شهرداری‌ها را ناشی از عدم وجود ایده‌های نو جهت درآمدزایی دانست و خاطرنشان کرد: در قانون شهرداری‌ها در حق شهرهای زیر 200 هزار نفر ظلم بزرگی صورت شده است به‌گونه‌ای که هیچ کمک مالی از سوی دولت در قانون فوق برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و می‌طلبد برای این شهرها تدبیری اساسی اندیشید، در این راستا پیشنهاد می‌شود از بودجه ستاد بحران استان مبلغی به این شهرداری‌ها اختصاص یابد.
عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری توجه ویژه به شهرهای مرکز استان را از ضروریات عنوان کرد و افزود: مرکز استان ویترین هر استانی بوده و برند عملکرد مسؤولین در مرکز استان‌ها است لذا رویکرد ادارات به این شهرها باید ویژه‌تر باشد.
رئیسی دهکردی مشکل کمربند شمالی شهرکرد، تهیه طرح جامع ترافیک شهری توسط اداره‌کل راه و شهرسازی و عدم وجود زیرساخت مناسب در غرب شهرکرد را نیز از معضلات موجود در شهرکرد برشمرد.
وی در پایان بر آمادگی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در همراهی با مسؤولان استانی جهت توسعه و آبادانی استان تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار