مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی:
مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: شعر از هنرهای نخست حوزه است چراکه در انتقال مفاهیم دینی، عرفانی و الهی یکی از پرکاربردترین هنرهاست.
کد خبر: ۵۵۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ 25 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمد حسنی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه چهامین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در میان فعالیت‌های هنری، شعر یک جایگاه متفاوت را در حوزه به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: شعر هنر نخست حوزه است چراکه در انتقال مفاهیم دینی، عرفانی و الهی یکی از پرکاربردترین هنرهاست.

وی اضافه کرد: هر دو سال یکبار جشنواره شعر اشراق با محوریت توجه به هنر طلاب و روحانیون برگزار می‌شود به همین علت تلاش کرده‌ایم تا جشنواره‌ای در شأن این قشر فرهیخته داشته باشیم.

مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از شرکت شاعران داخلی و خارجی در این دوره از جشنواره شعر اشراق عنوان کرد: از شخصیت‌های برجسته و توانمندی در راستای برگزاری این جشنواره هنری استفاده شده است.

وی از برگزاری نشست‌های مختلف شعرخوانی با حضور شاعران پیشکسوت یاد کرد و ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری این جشنواره از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کرده و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مشارکت مطلوبی داشته است.

حسنی با تاکید بر اینکه توجه به جایگاه شعر در حوزه‌های علمیه سبب شناسایی استعدادها و استفاده از ظرفیت آنها می‌شود، مطرح کرد: امیدواریم در دوره‌های آینده بتوانیم برگزاری این جشنواره را با کیفیت و کمیت بیشتری دنبال کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار