یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی که از تریبون‌ها اعلام می‌شود معمولا به سرانجام نمی‌رسد، گفت: کسانی که از طریق تریبون‌ها درباره پرونده‌های اقتصادی اظهارنظر می‌کنند، باید مسئولیت گفته‌های خود را بپذیرند.
کد خبر: ۵۵۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 21 January 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل شکوری با بیان اینکه این پرونده‌ها از طریق تریبون‌های عمومی معمولا به سرانجام نمی‌رسد، اظهار کرد: ولی به هر حال یک نقد اجتماعی هم لازم است. وقتی یک نفر خطا می‌کند و به خطای او رسیدگی نمی‌شود، خواه یا ناخواه این خطا به تریبون‌های عمومی کشانده می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه فساد در ساختارهای کشور نهادینه شده است و مسئولان سه قوا نیز برنامه مشخصی برای مقابله با این فساد ندارند به همین دلیل این مسائل در تریبون‌ها مطرح می‌شود البته درست است که معمولا این پرونده‌ها به جایی نمی‌رسد اما کتمان فساد هم یک نوع فساد دیگر محسوب می شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه البته در درجه اول باید پرونده‌های فساد از طریق مراجع قانونی رسیدگی شود نه اینکه از طریق تریبون‌ها اطلاع‌رسانی گردد، تصریح کرد: اما اگر مراجع قانونی پاسخگو نباشند چاره‌ای جز اینکه این مسائل به داوری افکار عمومی گذاشته شود، نیست. فساد اکنون در بروکراسی ما نفوذ کرده است و حتی کارهای جزئی هم با واسطه‌گری و پارتی بازی دنبال می‌شود. وقتی این مسائل توسط مسئولان رسیدگی نمی‌شود، به رسانه‌ها و تریبون‌ها کشیده می‌شود.

شکوری تاکید کرد: البته وقتی این مسائل از طریق تریبون‌ها مطرح می‌شود باید مدرک مستدل نیز درباره آن وجود داشته باشد و اگر کسی حرف بدون مدرکی از طریق تریبون‌ها زد، دادستانی باید ورود کرده و جلوی آن را بگیرد اما نمی‌شود دهن مردم را بست و مانع بیان فساد در کشور شد. وقتی مسئولان به این موضوع فساد رسیدگی نمی‌کنند، این تریبون‌ها و رسانه‌ها هستند که از طریق افکار عمومی می‌توانند مسئولان را برای مبارزه با فساد تحت فشار قرار دهند. من معتقدم اگر مسئولان سه قوه به موضوع فساد ورود جدی می‌کردند، این مسائل به تریبون‌ها کشیده نمی‌شد. این سوال مطرح است که در حال حاضر قوا چه برنامه‌ای برای مقابله با فساد، واسطه‌گری و پارتی بازی دارند؟

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان گفت: البته کسی هم که از طریق تریبون فسادی را مطرح می‌کند باید مسئولیت اظهاراتش را بپذیرد. من که با شما مصاحبه می‌کنم مسئول حرف‌هایم هستم و باید آن را بپذیرم.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار