مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ۵ مرکز دولتی ارتقای مهارت در مشهد مقدس ساخته می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 30 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی افشین رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر 55 مرکز دولتی و یک‌هزار و 150 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی ارائه آموزش در خوشه‌های صنعت، کشاورزی خدمات و فرهنگ هنر را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار و 192 دوره آموزشی برای 62 هزار نفر برگزار شد، افزود: آموزش‌های مهارتی در مراکز ثابت، سایر شهری، پادگان، صنایع و صنوف، دانشگاه‌ها، روستاها، سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه تنوع مخاطب در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم، تصریح کرد: آموزش در خوشه صنعت برای کارجویان شهری، شاغلان واحدهای صنعتی و صنفی، دانشجویان و سربازان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: آموزش در خوشه کشاورزی برای کارجویان روستایی، شاغلان بخش کشاورزی، دانشجویان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی بوده همچنین آموزش‌های خوشه خدمات و فرهنگ و هنر برای کارجویان روستایی، شهری، زندانیان و مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به بیشترین آموزش‌های ارائه شده از سوی اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بیشترین آموزش‌ها در رشته‌های برق، اتوماتیک، جوشکاری، صنایع چوب، صنایع دستی(فرش، چوب، سفال)، طراحی دوخت، فناوری اطلاعات، الکترونیک، کشاورزی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از ساخت 5 مرکز دولتی ارتقای مهارت در مشهد مقدس خبر داد و گفت: یک مرکز دولتی ارتقای مهارت در شهرستان چناران همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بخش از آموزش‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان ویژه آسیب دیدگان اجتماعی است، بیان کرد: زنان بی‌سرپرست، دختران خیابانی، متکدیان و معتادان بهبود یافته از جمله افرادی هستند که از آموزش‌های مهارتی این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی به تعداد نیروهای انسانی در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: تعداد نیروها در این مراکز دارای نوسان است و در حال حاضر در مراکز دولتی 400 تا 500 نفر به صورت حق‌التدریس و 100 به صورت رسمی فعال هستند همچنین در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بیش از هزار نفر که دارای کارت مربی‌گری هستند مشغول بکار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار