معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در تابستان امسال ۸۲ نفر از دانش‌آموزان زائراولی اردبیل به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 30 June 2015
مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به اوقات فراغت دانش‌آموزان، تصریح کرد: دانش‌آموزان سعی کنند اوقات فراغت خود را با خواندن قرآن پر کنند.
وی افزود: جایگاه قرآن در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ارتقاء پیدا کرده است و در حال حاضر اکثر جمعیت ایران اسلامی با تدبر با قرآن انس گرفته‌اند.
وی با بیان این که یکی از وظایف هر مسلمان و دانش‌آموزی حفظ قرآن است، تصریح کرد: انس با قرآن بدون تدبر و تفکر در آن امکان‌پذیر نیست.
کافی با بیان اینکه امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر به رهنمودهای قرآن نیاز دارد، افزود: ما امیدواریم که بتوانیم از همه ظرفیت‌های کشور برای آشنایی بیشتر مردم و دانش آموزان با این کتاب آسمانی استفاده کنیم.
وی افزود: در تابستان امسال ۷۵ هزار دانش‌آموز اردبیلی از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت استفاده می‌کنند.
کافی ادامه داد: سال گذشته ۴۴ برنامه عملیاتی غنی‌سازی اوقات فراغت اجرا شد که در نظر داریم امسال این رقم به ۴۷ برنامه افزایش یابد.
وی تعداد پایگاه‌های تابستانی سال گذشته را ۱۵۶ مورد عنوان کرد و از افزایش آن به تعداد 170 پایگاه در تابستان سال‌ جاری خبر داد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: تعداد کلاس‌های فعال شده از هزار و ۶۷۵ مورد در سال گذشته به هزار و ۷۵۰ مورد در سال جاری افزایش خواهد یافت.
کافی با یادآوری حضور ۷۳ هزار نفر دانش‌آموز در طرح‌های اوقات فراغت سال گذشته، اضافه کرد: در نظر داریم امسال این رقم به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد.
وی برنامه‌های غنی‌سازی را شامل درون و برون‌استانی برشمرد و گفت: در بخش درون‌سازمانی برنامه‌های فرهنگی، هنری و کلاس‌های ورزشی و حرکات اصلاحی برنامه‌ریزی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اردوگاه مقدس اردبیلی برای پوشش برنامه‌های ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در مرداد و شهریور ظرفیت این اردوگاه از هم‌اینک تکمیل شده است.
وی عمده برنامه‌های برون‌استانی را اعزام دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار به اردوی علوی عنوان و اضافه کرد: سهمیه استان ۴۴۶ نفر اعلام شده است.
کافی گفت: اعزام دانش‌آموزان زائراولی به مشهد مقدس برای ۸۲ نفر و اعزام ۴۰ دانش آموز به اردوگاه شهید رجایی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار