معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کارکنان اداره ارشاد ایلام از عضویت صندوق هنرمندان خارج شدند.
کد خبر: ۵۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 30 June 2015

عمران خودآموز با بیان اینکه آمار صندوق هنرمندان هر 6 ماه یکبار به استان‌ها اعلام می‌شود گفت: تعداد اعضای صندوق هنرمندان استان ایلام تا پایان سال 93 به 117 نفر اعلام شده است.

 به گزارش تابناک ایلام ،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه از تعداد 117 نفر بیمه‌شدگان تنها 57 نفر بیمه هستند و تمام اصحاب رسانه و مطبوعات به رسانه‌های محل کار و فعالیت خود ارجاع شده‌اند ادامه داد: اما عضویت آنان در صندوق بلامانع است و استفاده از مزایای صندوق برای آنها مانعی ندارد.

این مسئول اضافه کرد: مزایای عضویت در این صندوق شامل اخذ تسهیلات، بیمه تکمیلی و ... است که دریافت آن برای اصحاب رسانه استان ایلام با دارا بودن عضویت صندوق منعی ندارد.

خودآموز تصریح کرد: با توجه به تصمیم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد قانون مطبوعات و قانون بیمه باید خود کارفرما و صاحب رسانه نسبت به بیمه خبرنگاران شاغل خود اقدام کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حرکت حمایت می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت یارانه بیمه به رسانه‌ها از این حرکت رسانه‌ها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای پالایش اعضای صندوق هنرمندان نیز تلاش‌هایی شده است و به عنوان مثال کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که طی سال‌های گذشته عضو صندوق هنرمندان بودند از این عضویت خارج شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دوره جدید این برنامه‌ریزی کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند عضو صندوق باشند و حق استفاده از تسهیلات این صندوق را ندارند اضافه کرد: البته بیشترین اعضای حذف شده از این صندوق کارکنان اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار