فرماندار بیله سوار مغان از کشاورزان پمپاژ 8 این شهرستان خواست بدهی خود را تا پایان تیر پرداخت کنند.
کد خبر: ۵۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 30 June 2015
آرام حلیم روز سه شنبه در جلسه کارگروه آب کشاورزی پمپاژ 8 بیله سوار افزود: گرفتن آب بها قانون است و عدم پراخت آن نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلات کشاورزان را چند برابر می کند.
او تاخیر در پرداخت به موقع و مستمر آب بها و عدم توجه به سایر حقوق قانونی توسط بهره برداران را عامل تضعیف سازمان های متولی بهره برداری از لحاظ مالی و عدم تامین هزینه های جاری برای انجام تعمیرات و نگهداری از تاسیسات عمومی دانست که خسارت جبران ناپذیری را بر این بخش وارد می کند.
وی گفت: کشاورزان با پرداخت به موقع آب بها کشاورزان می توانند از تسهیلات آب برای کشت دوم امسال و کشت اول پاییزه استفاده کنند.
وی افزود: دغدغه امروز آب مربوط به شهرستان و استان نیست بلکه یک دغدغه جهانی است و کشور ایران یک کشور نیمه خشک است و باید تلاش شود در عرصه فناوری و اطلاعات و مدیریت صحیح منابع آبی حرکت ها به مسیر استفاده از روش های نوین آبیاری هدایت شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، نوری مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: پرونده های کشاورزان پمپاژ 8 بیله سوار به معضل بزرگی تبدیل شده که نیازمند تعامل و تسریع موانع توسط کشاورزان است.
وی افزود:پرونده های کشاورزان با توجه به بالا بودن رقم بدهی از حد نصاب مصوب از مدیریت آب استان خارج شده و در اختیار کارگروه کلان کشور قرار گرفته و تصمیمات اجرایی در اختیار این کارگروه است.
او اظهار کرد: توقیف پمپاژها و عملیات دیگری که ممکن است صورت بگیرد به نفع دولت ، مردم ، بانک و امور آب نیست و همه مسوولان در چارچوب قانون دنبال آرامش و رفاه حال کشاورزان هستند.
وی با بیان این که بدهی مانده کشاورزان حدود 36 میلیارد ریال است و تاکنون به 100 میلیارد ریال رسیده افزود: مهلت پرداخت با توجه به خشکسالی مزارع شهرستان و سرمازدگی های باغات استان تا پایان تیرماه تمدید شده است.
وی گفت: فرصت مناسبی برای کشاورزان هست تا فعالان این بخش هر چه سریع تر تا پایان تیرماه با مراجعه به شعب بانک کشاورزی نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام لازم و عملی را انجام دهند تا از سود و بخشیدگی جرایم دولت در مراحل بعدی استفاده شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار