مدیر کل اداره دامپزشکی استان یزد با بيان اين كه هيچ كانون جديدي از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسايي نشده است، اظهار كرد: هر چند اين منزله وضعیت آرام حاكم بر استان است ولي مشکل کاملاً رفع نشده و ویروس همچنان در حال چرخش است .
کد خبر: ۵۴۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 08 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «علی اکبر حدادزاده» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، با اشاره به این که هیچ کانون جديد آلوده به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد شناسایی نشده است، اظهار کرد: هر چند مشکل کاملاً رفع نشده و ویروس همچنان در حال چرخش است اما استان همچنان در وضعیت آرامی به سر می‌برد .

وی در مورد ضرورت رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در راستای مقابله با انتشار این ویروس در استان، گفت: باغداران به لحاظ استفاده از كودهاي دامي و همچنين پرورش‌دهندگان طيور ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند ولي قرنطینه مرغداری‌ها به ویژه مرغ تخم‌گذار نيز به دلیل حفظ امنیت زیستی به شدت قبل همچنان ادامه دارد .

مدیر کل اداره دامپزشکی استان با اشاره به برخی نکات بهداشتی و حائز اهمیت در مورد مقابله با شیوع انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، تصریح کرد: ورود و خروج افراد به مرغداری‌ها باید به طور کامل کنترل شود و علاوه بر آن نيز باید حوضچه ورودی مرغداری‌ها نیز همیشه حاوی مواد ضدعفونی و بهداشتی باشد .

وی ادامه داد: مرغداران باید نهاده ‎‎ هاي مورد نياز را از منابع معتبر تامین کنند و انبار دانه و آذوقه پرندگان را از نفوذ هر گونه عامل بیماری‌زا حفظ و و مرغداری‌ را به صورت روزانه کنترل كنند.

این مسئول در مورد لزوم دفن لاشه‌های تلف شده، تاكيد كرد: هرگونه تلفات باید به اداره دامپزشکی اعلام شود و به هیچ وجه لاشه‌ها جز به صورت مدفون با آهک از سوي مرغداران، پاک‌‌سازی نشوند .

حدادزاده در پايان تاکید کرد: شهروندانی که به صورت خانگی پرورش طیور دارند نیز در صورت مواجه با لاشه تلف شده به هیچ وجه آن را بیرون از خانه یا در سطل زباله قرار ندهند زیرا به انتشار این ویروس منجر خواهد شد لذا بهتر است در همان خانه به دفن لاشه ترجیحاً با آهک اقدام کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار