نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی بحران آب ندارد بلکه مشکل اصلی این است که مدیریتی در حوزه منابع آبی این استان مشاهده نمی‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 07 January 2018

به گزارش تابناک : عبدالله حاتمیان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در مورد خراسان رضوی گفته می‌شود بحران آب است که متأسفانه راهکارهای درستی برای رفع آن داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال همواره گفته می‌شود که در مشهد کمبود آب وجود دارد و این در حالی است که کشف‌رود در این شهر وجود دارد و اگر تصفیه خانه‌ای برای آن  قرار داده شود می‌توان آب آن را برای مصارف کشاورزی استفاده کرد و آب مورد استفاده کشاورزی را به مصارف خانگی این شهر اختصاص داد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: اما این کار انجام نمی‌شود و برنامه میان‌مدت و بلند‌مدت برای انتقال آب از جاهای دیگر به این شهر ریخته می‌شود و یا اینکه در نظر بگیرید که در سیستم انتقال آب کشاورزی بخش زیادی از آب هدر می‌رود که این مسئله به راحتی قابل مدیریت است.

حاتمیان خاطرنشان کرد: در نزدیکی درگز رودهای مرزی بین ایران و ترکمنستان جاری هستند که خراسان‌رضوی هیچ استفاده‌ای از آن‌ها ندارد و این در حالی است که این آب حق مردم خراسان رضوی نیز بوده و باید با مدیریت از آن استفاده کرد. به عقیده بنده در استان خراسان رضوی به هیچ عنوان بحران آب وجود ندارد بلکه بحران در حوزه مدیریت آب‌هاست که باید به این امر توجه ویژه داشت.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار