سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با توجه به افت قیمتی که توسط دلالان در فصل برداشت زعفران در بازار به وجود می‌آید ادامه این روند می‌تواند برای تولید این محصول تهدیدکننده باشد.
کد خبر: ۵۴۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 06 January 2018

به گزارش تابناک : حمید بنایی اظهار داشت: حدود 90 درصد زعفران دنیا در خراسان‌رضوی تولید می‌شود اما متأسفانه با توجه به جایگاه راهبردی آن توجه زیادی به تولید این محصول نمی‌شود.

وی بیان کرد: با وجود دلالان همه ساله شاهد افت قیمت این محصول در فصل برداشت هستیم و این در حالی است که اگر قیمت از حدی کاهش پیدا کند رغبت کشاورز از بین رفته و به همین علت تولید آن با تهدید مواجه می‌شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به بحران آبی که در خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: محصول زعفران با مصرف آب کمی که دارد می‌تواند برای توسعه کشاورزی بسیار کمک‌دهنده بوده و با توجه به بازار مهیای آن در خارج از کشور باید به توسعه کشت آن توجه کرد که البته این موضوع هم اکنون با چالش‌هایی مواجه است.

بنایی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مردم را در شهرهای کوچک نگه داریم باید به حوزه اقتصادی آنها که عمدتا از راه کشاورزی تأمین می‌شود بیشتر توجه داشت اما خشکسالی چندین ساله در خراسان رضوی  ادامه معاش را برای کشاورزان سخت کرده است.

وی بیان کرد: یکی از روش‌هایی که برای حمایت از زعفران‌کاران توسط مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد خرید تضمینی زعفران بوده که به نوعی در قالب  خرید توافقی و امانی انجام شده اما نیاز است که این ساز و کارها با قدرت بسیار بیشتری فعالیت داشته باشند تا بتواند مشکلات کشاورزان این محصول را رفع کند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار