عضو شورای شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بحث عبور روسطحی پروژه قطار سریع‌السیر از قم گفت: این نوع عبور خود یک معضل است در حالی که در شرایط فعلی وجود ریل در شهر قم شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و مشکلاتی را در بر داشته است.
کد خبر: ۵۴۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷ 02 January 2018

به گزارش تابناک قم، زین‌العابدین قراچورلو دوشنبه شب در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید جاذبه سفر برای مردم به درستی تفهیم شود گفت: معیارهایی برای سفر مردم وجود دارد که نباید اشتباه این مفهوم را منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زمان برای مردم در سفر بسیار مهم‌تر است گفت: هزینه نیز برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و این موارد در کنار هم جاذبه سفر را بالاتر می‌برد.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هرجایی که بتوانیم هزینه را برای مردم کم کرده و مدت زمان سفر را کاهش دهیم جاذبه بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: آیا شوارع مرکزی شهر این امکان را به ما می‌دهد که مردم را به سمت آنها هدایت کنیم و حجم میلیونی مسافر را وارد آن کنیم؟

قراچورلو اذعان کرد: قطعا کارشناسان در این زمینه می‌توانند نظرات موثرتری بدهند و نیازمند کار کارشناسی دقیق در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به بحث عبور روسطحی این پروژه بیان کرد: این نوع عبور خود یک معضل است که در شرایط فعلی وجود ریل در شهر قم شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و مشکلاتی را در بر داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اگر مجددا به دنبال این کار باشیم بازهم به سمت جدا کردن دو قسمت شهر خواهیم رفت و مشکلاتی را برای محلات مختلف ایجاد می‌کنیم.

وی گفت: برخی امکانات ابزار توسعه هستند و اگر جای درستی قرار گیرد توسعه نیز به همان مکان خواهد رفت و تصمیم گیری برای قطار سریع‌السیر بسیار مهم است که باید به آن دقت شود.

قراچورلو گفت: در پیشنهاداتی که مطرح شد حلقه اصلی پروژه مد نظر است و به نوعی در حوزه جاده‌ای که قم محور عبور 17 استان است در حمل و نقل ریلی نیز در آینده اتفاق خواهد افتاد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار