معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
محمدرضا نقی‌پور با اشاره به اینکه در مبانی قانون اساسی شرایط و صفات رهبری مشخص شده است، بیان کرد: طبق اصل 109، داشتن بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت و مدیر بودن از شرایط رهبری است.
کد خبر: ۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ 16 February 2015
انوش برزیگر ظهر امروز در همایش «تبیین سیاست‌های کلی جمعیت در راستای افزایش نرخ باروری کلی مبتنی بر سلامت مادر و کودک» اظهار کرد: فرزندان این کشور با تربیت، اخلاق و رشد و تکامل باید بتوانند در ایرانی آباد زندگی کنند.

وی بر افزایش جمعیت با برنامه‌ریزی صحیح تاکید کرد و افزود: افزایش جمعیت با ضریب اشتباهات کم از سیاست‌های مسئولان نظام است.

* تمدن‌سازی جدید اسلامی از اهداف نقشه جامع علمی کشور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در همایش مذکور به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کم کردن موالید از تهدیدهای موجود در کشور است که  رهبر معظم انقلاب در این موضوع ورود کردند.

محمدرضا نقی‌پور با اشاره به اینکه در مبانی قانون اساسی شرایط و صفات رهبری مشخص شده است، بیان کرد: طبق اصل 109، داشتن بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت و مدیر بودن از شرایط رهبری است.

وی تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد و افزود: منظومه پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور تدوین شده است.

نقی‌پور اقتصاد بدون نفت، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی را از منظومه پیشرفت مادی و معنوی کشور خواند و تصریح کرد: تولید علم و اقتدار علمی و نهضت نرم‌افزاری از دیگر منظومه مذکور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نقشه جامع علمی کشور تدوین شده است، یادآور شد: الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و تمدن‌سازی جدید اسلامی از سیاست‌های نقشه جامع علمی کشور است.

وی به رویکرد وزارت بهداشت در راستای افزایش نرخ باروری کلی با حفظ سلامت مادر و کودک اشاره کرد و گفت: ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی از سیاست‌های کلی جمعیت است.

نقی‌پور برطرف کردن موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندآوری را از سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنها در تامین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد از دیگر سیاست‌های مذکور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار