مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی از ایستگاههای سنجش، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی وارد وضعیت هشدار شد.
کد خبر: ۵۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 28 December 2017

به گزارش تابناک : حمید صالحی روز پنجشنبه میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ساعت هشت امروز مشهد را 171 پی.اس.آی نشان می دهد.
وی با بیان اینکه ایستگاه شهید کریمی با 205 پی.اس.آی در وضعیت اضطرار قرار دارد، افزود: همچنین ایستگاه های خیام شمالی با 181، سرافرازان با 179، شهید مفتح با 177، الهیه با 176، سمزقند با 175، امامیه با 173، چمن با 170 و شهید آوینی با 169 پی.اس.آی، برای همه گروه های سنی آلوده است.
وی ادامه داد: ایستگاه حرم مطهر نیز با 107 پی.اس.آی برای گروه های حساس آلوده است.
وی با اشاره به اینکه چهار روز گذشته به صورت متوالی آلودگی هوای مشهد در وضعیت هشدار بوده است، افزود: متاسفانه روند افزایش آلاینده ها در هوای مشهد به شدت سرعت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از به کارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا عنوان و تاکید کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای مشهد، در پی تداوم آلودگی هوا کلیه فعالیتهای آموزشی و فوق برنامه اعم از کلاسهای علمی، آموزشی، ورزشی و پرورشی مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در روز پنجشنبه، هفتم دیماه تعطیل اعلام شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

برچسب ها: آلودگی هوا ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار