معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در نشست بررسي تهديدات زيستي استان بر ضرورت عزم و تعامل همه دستگاه ها براي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان و اطلاع رساني و آگاهي بخشي مناسب به مردم استان در راستاي رفع نگراني جامعه تاكيد كرد.
کد خبر: ۵۴۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 25 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ نشست بررسي تهديدات زيستي استان به رياست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.
«محمدعلي طالبي» در اين نشست با تشكر از اداره كل دامپزشكي استان، فرماندار شهرستان يزد، نيروي انتظامي و دستگاه هاي مرتبط، تعامل اتحاديه مرغ داران استان با دستگاه ها را تبلور همكاري بخشي خصوصي و مردم با دولت در ريشه كني و پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان دانست.
وي ادامه داد: ما به طور مستمر با اين گونه مسائل روبرو هستيم و سال گذشته هم چندين بار با بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مواجه بوديم كه خسارتهايي به مردم و بيت المال وارد شد و اگر عزم همگاني براي پيشگيري و ريشه كني اين بيماري نباشد، ممكن است اقتصاد استان و منطقه تحت تاثير قرار گيرد.
طالبي افزود: نمونه اين حوادث فرصتي است تا ما با يك نگاه بلندمدت بتوانيم مديريت بهتري نسبت به جلوگيري و مهار تهديدات زيستي استان داشته باشيم و در بحث پيشگيري بهتر از گذشته عمل كنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار بر ضرورت عزم و تعامل همه دستگاه هاي استان براي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان تاكيد كرد و گفت: همه بايد دست به دست هم دهيم و فضاي بهتري را براي زندگي مردم فراهم كنيم.
وي خاطرنشان كرد: مجوزها براي پرورش دام و طيور بايد به مراكزي داده شود كه از محل زندگي مردم و مراكز شهرستانها دور باشد زيرا اين مكانها مي تواند مستعد كانونهايي براي شيوع و انتشار بيماريها باشد.
طالبي در پايان سخنان خود با تقدير از دستگاه هاي استان كه با جدّيت پيگير اقدامات پيشگيرانه و ريشه كني بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان هستند، از رسانه هاي استان و صداوسيماي مركز يزد خواست با اطلاع رساني مناسب و به موقع مردم را نسبت به اهميت اين بيماري و تهديدات و خطرات زيستي احتمالي آن آگاه كنند.


اصول حاكم بر اقدامات زيستي مردم محور باشد


مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در اين نشست با تاكيد براينكه اصول حاكم بر اقدامات زيستي بايد مردم محور باشد، گفت: تمام فعاليت هايي كه در قرارگاه زيستي استان انجام شده و مي شود براي حفظ و صيانت از جان انسانها به عنوان سرمايه هاي اصلي كشور است.
«محمدصادق طهماسبي» ادامه داد: بايد در كنار موارد ريشه كني و پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مسائل آرامش بخشي به جامعه و امنيت خاطر مردم در مقابله با تهديدات زيستي احتمالي نيز لحاظ شود.
دبير شوراي پدافند غيرعامل استان با تاكيد بر تدوين نقشه خطرپذيري شهرستان يزد در حوزه تهديدات زيستي خاطرنشان كرد: اهميت بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در انتقال بيماري از طيور به انسان است و ايمني جامعه در برابر ويروس اين بيماري بايد مناسب باشد.
«مصطفي سالاري» فرماندار و رئيس شوراي پدافند غيرعامل شهرستان يزد نيز در نشست بررسي تهديدات زيستي استان ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در راستاي پيشگيري و ريشه كني بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در اين شهرستان بر اجراي وظايف دستگاه ها در چارچوب دستورالعمل اجرايي مديريت اين بيماري تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، گفتني است «علي اكبر حدادزاده» مدير كل دامپزشكي استان يزد در ابتداي اين نشست بر ضرورت ريشه كني بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان تاكيد و خاطر نشان كرد: اين بيماري در سال جاري در چرخه بومي طيور استان مشاهده شده است كه با همكاري اتحاديه مرغداران استان به مهار موارد گزارش شده از اين بيماري پرداخته ايم و در حال حاضر جاي هيچ گونه نگراني براي مردم وجود ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار