رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود که امسال به دلیل احتمال مصادف شدن عید سعید فطر با جمعه بیست و ششم تیرماه، راهپیمایی این روز یک هفته زودتر برگزار شود.
کد خبر: ۵۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 28 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام محمد رضایی یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در شیراز بیان کرد: در واقع با این تغییر راهپیمایی روز قدس امسال در 23 روز ماه مبارک رمضان مصادف با 19 تیرماه برگزار می شود.

وی افزود: به دلیل اینکه شب 23 ماه مبارک رمضان یکی از لیالی قدر است راهپیمایی روز قدس راس ساعت 10 و 30 دقیقه در سراسر استان فارس برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه محل تجمع راهپیمایی امسال روز قدس در شیراز در خیابان انقلاب است اظهار داشت: مسیر راهپیمایی روز قدس درشهرستان شیراز از چهارراه 15 خرداد آغاز می شود و شرکت کنندگان دراین راهپیمایی پس از طی مسافت خیابان لطفعلی خان زند، چهار راه مشیر و چهار راه پیروزی و خیابان شهید دستغیب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گرد هم می آیند.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم از جمله استقرار ایستگاه های فرهنگی در طول مسیرراهپیمایی ، برپایی نمایشگاه عکس، استقرار تانکرهای آب در طول مسیر، استقرار و استفاده از ماشین های آتش نشانی برای پاشیدن پودر آب بر مردم، باز بودن تمام مساجد طول مسیر برای استفاده مردم و تمهیدات امنیتی- ترافیکی و انتظامی برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در استان پیش بینی شده است

او ادامه داد: تصور می شود برخی از افراد به دنبال سواستفاده از فضای حضور مردم برای تبلیغات زودهنگام انتخابات امسال هستند که اجازه این کار را نمی دهیم و در این زمینه فضای امنیتی لازم برای مراقب و حراست و ممانعت از این اقدام پیش بینی شده است.

رضایی عنوان داشت: روز جهانی قدس نقطه کانون و وحدت بین مسلمانان جهان است که پیام اصلی مسلمانان در این روز به جهانیان اعلام می شود لذا همه ما به عنوان یک مسلمان برای حمایت از مظلومان در بلاد اسلامی وظیفه شرعی و دینی و انسانی داریم.

وی افزود: استکبارجهانی به جنگ با دنیای اسلام برخواسته و به دنبال جلوه دادن باطل به جای حق است که مسلمانان جهان باید در روز قدس با راهپیمایی باشکوه، گسترده و پر صلابت، انزجار و نفرت خود را از رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام و دشمنان اسلام را مایوس و ناامید کنند.

بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 58 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس نام نهادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار