استاندار اردبیل گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال نماینده همراه و هم جهت دولت نیستیم و ابدا به این موضوع فکر نمی‌کنیم.
کد خبر: ۵۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 28 June 2015

به گزارش فارس، مجید خدابخش شامگاه شنبه در نشست مشورتی با جوانان اردبیل در محل استانداری اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، استاندار، فرماندار و بخشداران حق دخالت در انتخابات را ندارند و در این زمینه با ممنوعیت قانونی روبه‌رو هستند که انصاف هم نیست که یک مدیر دستگاه اجرایی وارد فاز انتخابات شود.

وی گفت: اگر مدیری نیز می‌خواهد به نفع کاندیدایی تبلیغ کند می‌تواند از سمت خود استعفا داده و شبانه‌روز در خدمات کاندیدای مورد علاقه‌اش باشد.

خدابخش، فرمانداران و بخشداران را مجری انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری سالم انتخابات فارغ از هر نوع گرایش و علاقه شخصی مدنظر است و ما سعی بر رعایت اصل قانون داریم و هر کس از صندوق درآمد برای همه ما قابل قبول خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به هیچ‌وجه به دنبال انتخاب نماینده همراه وهم‌جهت دولت نیستیم و اعتقاد داریم انتخابات باید در فضای سالم و شفاف و با رای مردم به انجام رسیده و منتخبان مردم به مجلس راه پیدا کنند.

خدابخش با بیان اینکه در کشور حرکت‌ها و رفتارهای انتخاباتی حزبی نیست و در همه ابعاد کشورمان از این نارسایی‌ رنج می‌برد، گفت: دولت یازدهم، دولت همه مردم ایران است و متعلق به جناح چپ یا راست و یا اصولگرا و یا اصلاح‌طلب نیست بلکه نماینده 75 میلیون نفر است و هیچ وقت درصدد جهت‌گیری در مسیر خاص نیست هر چند که دولت تفکرات خاصی دارد که در این مسیر حرکت می‌کند.

مسئولیت تمام عزل و نصب‌ها را به گردن می‌گیرم

استاندار اردبیل با بیان اینکه از روز اول حضورم به تاسی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در امور سیاسی اعم از داخل استانداری و انتخاب معاونان، فرمانداران و بخشداران، بنده شخصا تصمیم گرفته و با مشورت گرفتن از اتاق فکر مسئولیت تمام عزل و نصب‌ها را بر عهده می‌گیرم، گفت: اینکه به ما ایراد وارد می‌کنند هر 6 ماه یکبار مدیرکل سیاسی و انتخابات عوض می‌شود و یا در کمتر از 1.5 سال فرمانداران تغییر پیدا می‌کنند باید بگویم که این خود نشان از توسعه سیاسی است و اگر به بنده به عنوان یک سرمربی تیم ورزشی نگاه کنید، منتشخیص می‌دهم چه بازیکنی برای بازی‌های مختلف می‌تواند ثمربخش بوده و تعویض‌ها نیز مفید و موثر است.

خدابخش بیان کرد: ما زمانی که به این نتیجه رسیدیم یک فرماندار، بخشدار و یا مدیری نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند او را تغییر می‌دهیم و ممکن است در سنگری دیگر از او استفاده کنیم.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه به صورت شخصی در عزل و نصب‌ها تصمیم نهایی را گرفته و آن تصمیم را عملیاتی می‌کنم گفت: 95 درصد تحلیل رسانه‌ها در مورد عزل و نصب‌ها و تفکر پشت پرده آن واقعیت ندارد و تنها گمانه‌زنی است.

خدابخش در مورد آخرین تغییر و جابجایی در مسئولیت‌ها به انتصاب ماریا موسوی به سمت مدیرکلی سیاسی انتخاباتی اشاره کرد و گفت: بنده خود تصمیم گرفتم و اعلام می‌کنم که خانم موسوی تنها زنی نیست که در دولت یازدهم در این استان سمت گرفته است، بلکه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل هم از جمله مدیران زنی هستند که در این استان فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل به صراحت عنوان کرد: ما در این استان مدیر کم داریم و در عزل و نصب‌ها با محدودیتی روبه‌رو هستیم و بنده در انتخاب مدیران کل استان‌ها با نمایندگان نیز مشورت کرده ولی درمورد فرمانداران با پیشنهاد وزیر، عزل و نصب‌ها انجام می‌شود.

خدابخش با اعلام اینکه در مورد بخشداران تفویض اختیار به استاندار ارائه شده است گفت: ما اگر می‌خواهیم مدیرکلی را درحوزه‌‌های مختلف انتخاب کنیم این کار را با مشورت وزیر و بالاترین مدیر آن مجموعه انجام می‌دهیم که بدون ارائه نظر استاندار، عزل و نصب‌های خودسرانه بی‌معناست.

رئیس شورای اداری استان بیان کرد: در این یک سال و نیم تنها حکم یک مسئول را که وزیر با اختیار خود زده بود قبول نکرده و بعد از سه هفته حکم این مدیر لغو شد و به وزیر مربوط اعلام کردیم باید نظر استاندار نیز اعمال شود.

خدابخش افزود: ما بر اساس ارزیابی‌ها و کارکرد مدیران در عزل و نصب‌های ادارات مختلف ورود پیدا می‌کنیم و سیاست دولت بر این است که از بین توانمندترین افراد، فرد شایسته انتخاب شود.

 وی مشی دولت را مشی اعتدالی در همه حوزه‌ها به ویژه عزل و نصب‌ها اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه قصد نادیده گرفتن توانمندی‌های افراد را نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار