نخست وزیر انگلیس طی گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهورآمریکا اختلاف نظر خود با واشنگتن درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بیان کرد.
کد خبر: ۵۴۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 20 December 2017
به گزارش تابناک : ترزا می نخست وزیر انگلیس با دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه (دیروز ) گفت‌وگوی تلفنی داشتند و درباره اختلاف نظر دو کشور پیرامون قدس صحبت کردند.

13 روز پیش از این خانم می گفته بود درباره تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت‌وگو خواهد کرد.

یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت، بخشی از روابط ویژه انگلیس و آمریکا همین است است که همیشه به وضوح نظرات مخالف را بیان کنند.

به گفته این سخنگوی دولت انگلیس، می و ترامپ درباره موضع متفاوت خود پیرامون به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صحبت کردند و هم چنین توافق کردند آمریکا طرح جدیدی برای صلح ارائه و جامعه بین المللی از آن حمایت کند.

در بیانیه کاخ سفید اما اشاره ای به گفت‌وگوها درباره قدس نشد و موضوع این مکالمه تلفنی را مساله برگزیت، یمن و صلح در خاورمیانه عنوان کرد.

بعد از آنکه ترامپ اعلام کرد قدس را پایتخت اسرائیل می‌داند، واکنش‌های بین‌المللی متعددی به این اظهارات نشان داده شد. انگلیس از این تصمیم ترامپ حمایت نکرد.





منبع : روزنامه گاردین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار