یکی از اقدامات بسیار جالب در این آموزشگاه هم پسرانه و هم دخترانه ، وجود اتاق تشریح بدن موجودات است . به گونه ای که دانش آموزان از نزدیک همانند دانشجویان پزشکی اقدام به تشریح بدن جانورانی مانند ، ماهی ، مرغ ، مارمولک ، قورباغه و غیره می نمایند
کد خبر: ۵۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 20 December 2017
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از نمایشگاه ، دست ساخته های دانش آموزان دو مدرسه دخترانه و پسرانه سما یاسوج بازدید نمود و از نزدیک فعالیت های پژوهشی این مدرسه را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید ، سید نظام مرادی گفت : تمام تلاش آموزش و پرورش این است که فعالیت های مدارس به سمت اولویت دادن به پژوهش سوق داده شود که البته در برخی مدارس چنین اقداماتی صورت گرفته است و نتایح بسیار ارزشمندی هم داشته است.
 
 پژوهشگران کوچک یاسوجی که به تشریح موجودات می پردازند/ لباس دختر بویراحمدی به یاد دختران کرمانشاهی + تصاویر

وی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دست ساخته ها و نتایج پژوهش های دانش آموزان گفت : مدرسه سما از جمله مدارس پیشرو در بحث پژوهش است که خوشبختانه توانسته است ایده های بسیار جالبی را از طرف دانش آموزان پرورش دهد.
وی افزود : در این نمایشگاه بیش از 3 هزار اثر به نمایش درآمده است ضمن اینکه این آموزشگاه از مدارس برتر کشور است و در حوزه ی کارهای پژوهشی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
در ادامه مدیران مدارس دخترانه و پسرانه سما به تشریح عملکرد و موفقیت های آموزشگا های خود پرداختند.
همه دست ساخته ها از وسایل دور ریختنی درست می شود
مدیر آموزشگاه دخترانه سما گفت : در آموزشگاه بیش از 400 نفر دانش آموز داریم و تمام این دانش آموزان در مدارس سما به صورت پژوهشی و تحقیقاتی درس می خوانند و در دست ساخته های خود هم عمدتا از وسایل دور ریختنی استفاده می کنند.
طاهره غفاری افزود : ما بطور منظم دانش آموزان را به اردوهای خارج از مدرسه و بازدید از شرکت ها ،مشاغل و هر جایی که در خصوص آموزش لازم باشد می بریم.
 
 پژوهشگران کوچک یاسوجی که به تشریح موجودات می پردازند/ لباس دختر بویراحمدی به یاد دختران کرمانشاهی + تصاویر
 
وی گفت : برخی برنامه های بیرون از مدرسه ما شرکت در برنامه های بلوط کاری است که با هماهنگی محیط زیست صورت می گیرد و در این زمینه دانش آموزان درس زندگی با طبیعت را فرا می گیرند و البته برای توسعه جنگل هم مشارکت می نمایند.
خانم غفاری در ادامه بیان کرد : دانش آموزان مدارس را به بازدید از مشاغل و محل هایی مانند ، گلخانه ، نانوایی ، کارخانه ها و بسیاری از جاههایی که در خصوص بهتر آموختن دروس و افزایش اطلاعات دانش آموزان کمک کند ، می بریم.
این فرهنگی افزود : نمایشگاه فعلی تا پایان آذر ماه دایر است و عموم مردم می توانند از آن بازدید نمایند.
دانش آموزانی که ثبت اختراع نموده اند
در ادامه مدیر مدرسه پسرانه سما هم در توضیحاتی به بیان  مهمترین اقدامات و عملکرد آموزشگاه خود پرداخت و گفت : در این مدرسه بیش از 500 نفر دانش آموز درس می خوانند که با وجود تکمیل ظرفیت آن متقاضیان زیادی هنوز می خواهند فرزندان خود را در این مدرسه ثبت نام کنند اما از نظر فضا و امکانات ظرفیت ما تکمیل است.
علی خشتان افزود : در این مدرسه تمام دروس به صورت تلفیقی تدریس می شود و دانش آموزان توانسته اند با انجام فعالیت های پژوهشی رتبه های خوب کشوری را به دست بیاورند.
وی گفت : سال گذشته و برای اولین بار مقطع ابتدایی در مسابقات تبیان شهید بهشتی شرکت نمودند که دو اثر اسانس عطر (رتبه اول) و تولید نوشیدنی انرژی (رتبه دوم) در این مسابقات درخشیدند و ضمن کسب رتبه ، ثبت اختراع هم شدند.
خشتان گفت : این دو مدرسه علاوه ب کسب مقام های علمی پژوهشی در مسابقات احکام ، ورزشی ، جابر بن حیان عناوین و رتبه های برتر را کسب نموده اند.
 
پژوهشگران کوچک یاسوجی که به تشریح موجودات می پردازند/ لباس دختر بویراحمدی به یاد دختران کرمانشاهی + تصاویر 
 
دانش آموزانی که موجودات را تشریح می کنند
یکی از اقدامات بسیار جالب در این آموزشگاه هم پسرانه و هم دخترانه ، وجود اتاق تشریح بدن موجودات است . به گونه ای که دانش آموزان از نزدیک همانند دانشجویان پزشکی اقدام به تشریح بدن جانورانی مانند ، ماهی ، مرغ ، مارمولک ، قورباغه و غیره می نمایند و از نزدیک با اعضای بدن موجودات و دیگر جزئیات آن آشنا می شوند.
 
پژوهشگران کوچک یاسوجی که به تشریح موجودات می پردازند/ لباس دختر بویراحمدی به یاد دختران کرمانشاهی + تصاویر دانش آموزی که به یاد دانش آموزان زلزله کرمانشاه لباس محلی کردی پوشیده بود
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار