موضع گیری کارگردان رستاخیز دربرابر انتقادات مذهبی!
تابناک: احمدرضا درویش امروز با حضور در اصفهان در نشست خبری خود در برابر بسیاری از حرفها در خصوص اکران رستاخیز، موضع گیری کرد.
کد خبر: ۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 28 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز صبح امروز در نشست خبری خود در حوزه هنری استان اصفهان با ادای احترام به شهدای شیعه کویت که چند روز پیش در حمله انتحاری عوامل تروریستی به شهادت رسیدند، گفت: باید این شهادت را هم تبریک و هم تسلیت بگویم.

وی ادامه داد: تسلیت از بابت اینکه روان پاک این شهدا به دنیای باقی رفت و تسلیت به این علت که بسیاری از این شهدا، از هنرمندان کویتی بودند.

کارگردان فیلم رستاخیز با بیان اینکه آدم های ارزشمندی در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: برخی از دوستان هنرمند کویتی که با یکی از عوامل ما در این فیلم همکار بودند،در این واقعه کشته شدند.

**11 سال از عمرم را صرف رستاخیز کردم**

وی با اشاره به اینکه بنده، به عنوان یک فرد از فیلم رستاخیز در این نشست حضور پیدا کردم، گفت: من 11 سال بعد از اکران دوئل عمرم را روی این فیلم گذاشتم و از سال 83 تاکنون در حال فعالیت روی این فیلم هستم.

**بودجه کار رستاخیز را صاحب اصلی این فیلم جور کرد**

درویش بیان داشت: در ساخت این فیلم سعی کردیم از حمایت های دولتی استفاده نکنیم چرا که معتقد بودیم این کار برای امام حسین است و بودجه آن خودش جور می شود.
**باید مرزها را بشکنیم و فرهنگ عاشورا را انتقال دهیم**

وی تأکید کرد: در رستاخیز سعی کردیم فرهنگ عاشورا را در مرزهای جغرافیایی بزرگ‌تر انتقال دهیم چراکه فرهنگ عاشورایی فارغ از تمام مباحث طنین انداز شود و کشورهای مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

**القربان، حسین آنکه گفت نه! و رستاخیز**

وی تصریح داشت: عنوان فیلم رستاخیز در کشور های عربی "القربان"، در ایران "رستاخیز" و در کشورهای غربی "حسین آنکه گفت نه!" است.
**رستاخیز هدیه ای به سینما ایران برای حرکت به سمت سینمای دینی**

کارگردان رستاخیز ادامه داد: رستاخیز هدیه ای به سینمای ایران است تا سینماگران نیز قدمی در راستای سینمای دینی بردارند و در این راستا فعالیت کنند.
**از نظر کارشناسان این فیلم برترین است**

وی گفت: این فیلم از سوی جشنواره فیلم فجر در خیلی از بخش ها کاندید شد و 9 جایزه کسب کرده و کارشناسان در مورد این فیلم نظر داده و آن را برتر انتخاب کردند هم چنین ما در طول این سال های با توجه به اینکه می خواستیم یک فیلم فاخر در زمینه عاشورا تهیه کنیم به سراغ خارجی ها رفتیم و در بخش های مختلف تدوینی و جلوه های ویژه و موسیقی از ظرفیت مفاخر خارجی استفاده کردیم.

**خبرنگاران موضع علما و مراجع را گفتند**

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران حاضر به کارگردان "رستاخیز" گفت: بسیاری از مراجع از جمله آیت الله علوی گرگانی و هم چنین تعداد بسیاری از مداحان مثل حاج منصور ارضی در مورد این فیلم موضع داشتند و این فیلم را غیر قابل پخش معرفی کردند، چرا که معتقد بودند تصویر حضرت عباس و صدای امام حسین (ع) در ان ارئه شده است، هم چنین ایراداتی نیز به محتوا و متن فیلمنامه داشتند، نظر شما در این مورد چیست؟
**درویش: نمی دانم چه می گویید!**
درویش در واکنش به این سوال اظهار داشت: من نمیدانم شما چه می گویید شرایط فعلی این اقتضا را دارد که ما براساس واقعیت های سینما صدای شیعه را به جهان برسانیم. به هر حال این فیلم مال حضرت عباس (ع) است.
 
**جنگ فرهنگی امروز سرباز می خواهد**

وی ادامه داد: در شرایطی که در جنگ فرهنگی نیابتی قرار داریم و همه سعی در نابودی فرهنگ اهل بیت دارند ما باید این فیلم را اکران کنیم و از طریق آن فرهنگ عاشورایی را به جهان اسلام نشان دهیم. مردم منطقه و شیعیان نیاز دارند امام حسین (ع) را بشناسند.

** زمان سینما آتش زدن به پایان رسیده است**

کارگردان رستاخیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده از مخالفان تهدید کردند از اکران این فیلم جلوگیری می کنیم و حتی سینما ها را هم آتش می زنیم، افزود: زمان اینکه سینما را آتش می زدید تمام شده است، عصر حاضر، عصر فضای مجازی است. مردم امروز مردم همه اتفاقات را در شبکه های مجازی می بینند.

**آنونس 3 دقیقه ای رستاخیر، 120 میلیون بیننده داشته است**

وی با بیان اینکه آنونس 3 دقیقه ای این فیلم در یک شبکه اینترنتی عراقی به نام "الکوفی" پخش شد و ظرف 3 دقیقه 120 میلیون بیننده داشت، گفت : نمی توانیم از اکران این فیلم جلوگیری کنیم.

**اگر فیلم را در ایران اکران نکنند، در خارج اکران می کنم**

درویش افزود: ما سعی کردیم خدشه ای به ساحت مقدس اهل بیت وارد نشود و پخش کردن صدای امام حسین (ع) ضربه به نظام شیعه نمی زند. اگر این فیلم را در ایران اکران نکنند، در خارج ایران اکران می کنم.

وی ادامه داد: جمعیت های شیعه لبنان و دنیا منتظر اکران این فیلم هستند.

کارگردان رستاخیز افزود: این فیلم درباره حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) است و مراجع تقلید و قانون به ما اجازه داده ما هم از کارشناسان تاریخی داخل و خارج کشور استفاده کردیم تا منابع موثق باشد تا بتوانیم به خوبی فرهنگ دینی و عاشورا انتقال دهیم.

** شما بگویید من چه کار کنم؟!**

وی درباره حاشیه های این فیلم تأکید کرد: در حال حاضر من با مجوز وزارت ارشاد، نظر مراجع و قانون این فیلم را ساخته ام و یازده سال برای آن زحمت کشیده ام، من این فیلم را ساخته ام  که در جهان تشیع اکران شود، حالا شما به من بگویید چه کار باید بکنم؟.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
اگه راست میگه برای چی حضرت ابوالفضل تو فیلمش مغروره و حضرت علی اصغر شش ساله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
لطفا بعد از اکران فیلم اظهار نظر بفرمائید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
ملت ايران هرگز اجازه ي اكران اين فيلم پر از توهين به ائمه اطهار رو نميدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
لطفا از جایگاه خودتان نظر بدهید
Mostafa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
اگه فیلم رستاخیز توهین امیز بود بعد از تماشا در سینما من و کسانی که افکاری شبیه من دارن حق داریم اجازه میدهید این سینما رو خراب یا همون اتش بزنیم بهتر است اکنون چنین افکاری در مورد این فیلم به وجود اومد اول این فیلم رو به چند مرجع اعلم نشان دهند و تایید انها رو بگیرن اصلا رهبر عزیزمان نشان دهند اگر ایشون تایید کردن دیگر کسی حرفی نداره و نباید داشته باشه ولی بدون تایید خدا کنه پخش بشه که موجب تنش و درگیری خواهد شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار