ریاست کمیساریای عالی پناهندگان ایران با «محمد عجمی»، مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی دیدار کرد.
کد خبر: ۵۳۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 14 December 2017
به گزارش تابناک : ریاست کمیساریای عالی پناهندگان ایران با «محمد عجمی»، مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی دیدار کرد.

آقای سیوانکا داناپالا از تعاملات و همکاری های سازنده دفتر کمیساریای عالی پناهندگان مشهد با اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی در راستای تسریع و تسهیل نمودن خدمات رسانی به پناهندگان قدردانی نمود و اشاره داشت که در سایه ارتباطات مطلوب شاهد انجام برنامه ها و پروژ های موفقی در استان خراسان رضوی بودیم.

ریاست نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان ایران که تا چند مدت آینده ماموریت جدید خود را در کشور چین بر عهده خواهد گرفت از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کمیساریای عالی پناهندگان تقدیر و تشکر کرد و اعلام آمادگی نمود که این نهاد بین المللی برای ارائه راه حل های مناسب برای پناهندگان همکاری های خود را با دولت های ایران و افغانستان توسعه بخشد و از تجارب ارزشمند کسب شده طی دوران ماموریت در ایران جهت کمک رسانی به پناهندگان استفاده مطلوب تری نماید.

وی نفش جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات جهانی و منطقه ای برای ایجاد صلح و آرامش و کاهش تنش های متاثر از بحران های پناهندگی بسیار سازنده خواند و اظهار امیدواری نمود که سایر کشورها نیز همانند ایران بطور فعال ایفای نقش نمایند.

آقای عجمی نیز در این دیدار با اشاره به مدیریت کارآمد ریاست کمیساریای عالی پناهندگان ایران در دوران تصدی مسئولیت در این نهاد بین المللی، برقراری ارتباط مطلوب با دفاتر امور اتباع و کمیساریا در استان ها را حائز اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به منابع موجود سعی و تلاش خوبی برای ارائه کمک های مورد نیاز به جامعه پناهندگان صورت پذیرفته است.

مدیر کل امور اتباع با بیان شرایط کشور افغانستان و مرزهای مشترک و طولانی استان خراسان رضوی با آن کشور ورورد غیر قانونی اتباع افغانستان خصوصا کودکان به ایران و بی توجهی مقامات دولتی افغانستان را در این خصوص یاد آور شد و ابراز امیدواری نمود: در افغانستان بسترهای لازم برای ماندگاری اتباع افغانستانی در کشورشان فراهم گردد.

آقای مولوگتا، ریاست دفتر کمیساریای عالی پناهندگان مشهد نیز از حمایت ها و کمک های اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی قدردانی نمود و برگزاری کارگاه های آموزشی، بازدیدها و طرح های مشترک را جهت تسریع در فعالیت ها و خدمت رسانی به پناهندگان استان از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار