خبر غیر منتظره انتخاباتی
تحلیلگران تابناک اردبیل بر این عقیده اند که ورود نامبرده به عرصه انتخابات اردبیل به همراه چند چهره سفید اما مشهور دیگر ، از ظرفیت آزاد کردن انرژی اجتماعی لازم برای تغییر معادلات انتخابات اردبیل برخوردار است ...
کد خبر: ۵۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳ 28 June 2015

منابع آگاه به تابناک اردبیل خبر داده اند که گروهی از بزرگان بانفوذ و سرشناس جامعه پزشکی و بهداشت و درمان استان رایزنی های خود را برای دعوت یکی از چشم پزشکان سرشناس اردبیل برای کاندیداتوری آغاز کرده اند.

گویا تعدادی از فعالان جامعه پزشکان و متخصصان با همراهی برخی از معتمدان شهر اردبیل با حضور در منزل این چشم پزشک پیشکسوت ، به جد از وی خواسته اند با کاندیداتوری در انتخابات مجلس آینده از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ، نمین و سرعین مشکلات بخش بهداشت و درمان و مطالبات جامعه علمی و دانشگاهی استان را نمایندگی کند.

به گزارش تابناک اردبیل این درخواست ها هنوز مورد قبول این پزشک متخصص و پیشکسوت واقع نشده است اما این جزو معدود مواردی است که جامعه پزشکان استان که علاقه و انگیزه چندانی برای ورود به عرصه های سیاسی و انتخاباتی نداشته اند ، به این شکل و بدون هیچ گونه ژست تبلیغاتی از یکی از همکاران خود برای کاندیداتوری دعوت می کنند و آماده پشتیبانی همه جانبه از او هستند.

این چشم پزشک اردبیلی نمینی الاصل برای سالها یکی از فعالان صنفی جامعه پزشکی استان بوده است که از مقبولیت قابل توجهی در بین همکاران خود برخوردار است و تاکنون نیز هرگز سابقه کار سیاسی نداشته است.

با این حال به دلیل برخی ظرفیت های بالقوه ، اگر وی به دعوت همکاران خود و برخی معتمدان شهر برای ورود به عرصه انتخابات پاسخ مثبت دهد ، این ظرفیت را دارد که معادلات و جو انتخاباتی اردبیل را تغییر دهد.

وی از یک سو در عالم سیاست یک چهره سفید محسوب می شود ، از سوی دیگر انگیزه های مالی به او نمی چسبد و در عین حال خود و همکارانش از توان مالی و ارتباطی کافی برای مدیریت انتخابات برخوردار هستند.

در عین حال در صورت کاندیداتوری ، این چشم پزشک پیشکسوت به احتمال قریب به یقین رای اول منطقه نمین را به خود اختصاص خواهد داد و از کاریزمای شخصیتی لازم برای جلب توجه طبقه متوسط شهری اردبیل نیز برخوردار است.

تحلیلگران تابناک اردبیل بر این عقیده اند که ورود نامبرده به عرصه انتخابات اردبیل به همراه چند چهره سفید اما مشهور دیگر ، از ظرفیت آزاد کردن انرژی اجتماعی لازم برای تغییر معادلات انتخابات اردبیل برخوردار است و کاندیداهایی که برای سالها برجسب های مختلف سیاسی و ... خورده اند در برابر این نوع کاندیداها تقریبا خلع سلاح خواهند بود.

بنابراین می توان پیش بینی کرد که در صورت حاکم شدن یک فضای غیر سیاسی و غیر قطبی بر انتخابات اردبیل ، این چشم پزشک و دو نفر از کاندیداهای مشهور دیگری که برای اولین بار قصد کاندیداتوری دارند، از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار باشند. هر چند که در مقابل، پخته شدن در کوره سیاست مزیتی است که می تواند رقبای سرد و گرم چشیده تر را از کوران رقابت های انتخاباتی به سلامت عبور دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به پزشکان در انتخابات اعتماد ندارم
همه قوانین را به نفع پزشکان می نویسند و مردم همیشه بیمارانی بی حقوق هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بهتراست بجای بزرگنمای از توانایی ایشان گفته شود وضروری است ایشان با ترفندهای سیاسی حداقل در سطح ملی وبین المللی اشنایی داشته باشد
دکتر خشنود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
در توانمندی و لیاقت این افراد شکی نیست حداقل وامدار دیگران نخواهد بود
شهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
پزشکان عزیز به جای ورود به صحنه های قدرت و ثروت، بهتر است در ویزیت و معاینه و عمل بیماران، دلسوزی و تعهد بیشتری به خرج دهند و کمتر به حق ویزیت و پول عمل و استخر منزل جدید فکر کنند!!!!
آیدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
امسال بیشترین رای را یکی از قاضیان برجسته کشوری، میاره. هم کارش درسته و هم همه جا سخن ازوست
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
قاضی خوشنام و اصالتا نمینی با سابقه خدمت در نقاط مختلف استان و هم اکنون در دادگستری کل استان تهران از گزینه های جدی و محبوب این دوره به شمار می رود ایشون دور هشتم نفر ششم شده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار