رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه قیمت بنزین می تواند خیلی بیشتر از اعداد فعلی باشد، گفت:براساس قانون اجازه داریم تا ۴۸ هزار میلیارد تومان از طریق اصلاح قیمت حامل های انرژی کسب درآمد کند، افزایش قیمت بنزین می تواند یکی از راه ها باشد.
کد خبر: ۵۳۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 13 December 2017
به گزارش تابناک : محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در خصوص عوارض خروج از کشور که در بودجه سال ۹۷ به آن اشاره شده است، اظهار داشت: در بودجه اقدامات متنوعی در نظر گرفته شده است از جمله برنامه اشتغالزایی، فقرزدایی و همچنین برای اینکه بتوانیم از امکانات بخش غیر دولتی برای توسعه کشور استفاده کنیم مدل مشارکت عمومی-خصوص مطرح است.

وی ادامه داد: به همین جهت بودجه سال ۹۷ حداقل ۸ موضوع و ویژگی جدید دارد، در یکی از ردیف ها یک عددی پیش بینی شد که در فرآیند رسیدگی مانند سایر پیشنهادات دیگر در مجلس و کمیسیون ها بررسی می کند و بهترین تصمیمات گرفته می شود.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین تا ۱۵۰۰ تومان، توضیح داد: در قانون بودجه سال جاری و لوایح گذشته همیشه ظرفیتی برای اصلاح قیمت حامل های انرژی در نظر گرفته می شود، در بودجه سال ۹۶، دولت اجازه دارد تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان نسبت به اصلاح قیمت حامل های انرژی اقدام و درآمدی کسب کند، در حال حاضر بر اساس قیمت های موجود چیزی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان کسب کرده ایم.

نوبخت با اشاره به اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان فاصله تا سقف تعیین شده وجود دارد، بیان داشت: با قیمت کنونی بنزین نمی توان به سقف برسیم، بنابراین قیمت بنزین حتی می تواند به عددی بالاتر از عدد مطرح شده افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه درآمد ۴۸ هزارمیلیارد تومان ظرفیت قانون است، گفت: قطعا برای هرگونه اصلاح قیمت باید برنامه ریزی صورت گیردو  اگر قرار براین باشد که اصلاح قیمتی صورت بگیرد تا دولت کسری بودجه خود را جبران کند روش مناسبی نیست، چرا که ما از مسیر دیگری زیان خواهیم دید، به همین جهت همه امور چه در لایحه و چه در قانون فعلی بستگی به آن دارد که از منبعی که می خواهیم درآمدی بدست می آوریم چه مصرفی می خواهیم داشت.

نوبخت تاکید کرد: هر اقدامی در این زمینه در جهت برخوردار از ظرفیت های قانونی حتما اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی دولت در ادامه به اعلام کنگره آمریکا در خصوص پایبندی ایران به برجام، اظهار داشت: سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تایید کرده اند.

نوبخت ادامه داد: اما موضع آمریکا که کاملا غیرمنطقی، خصمانه، تشنج آفرین و در واقع ن اآرام کننده منطقه است قبلا تکرار شده بود و از نه تنها از سوی جمهوری اسلامی حتی از سوی همپیمانان آمریکا نفی شده است.

وی تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران آن را به شدت محکوم خواهد کرد و متقابل از همه ظرفیت هایی که منافع ملی ما را تامین کند، دفاع و حفظ خواهیم کرد.






منبع : خانه ملت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار