بادام درختی به دو نوع تلخ و شیرین دسته بندی میشود.از بادام شیرین به عنوان خوراکی استفاده میشود اما بادام تلخ برای استعمال خارجی است.در این مطلب قصد داریم تا به طور طبقه بندی شده خواص بادام را به شما ارائه دهیم.
کد خبر: ۵۳۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 11 December 2017
به گزارش تابناک : بادام دارای مقدار زیادی منیزیم و ویتامین د میباشد به همین دلیل در ساخت محصولات آرایشی بهداشتی و انواع کرم کاربرد دارد.مالیدن روغن بادام به موی سر سبب جلوگیری از ریزش مو و مرطوب شدن پوست سر میشود.

بادام حاوی ویتامین ای نیز میباشد.این ویتامین دارای نوعی آنتی اکسیدان است که صدمات وارد شده به سلولها را بهبود میدهد و به همین جهت از آن برای التیام صدمات وارد شده به پوست استفاده میکنند.

شیر بادام نیز به جهت داشتن مقدار زیادی ویتامین و پروتئین به آبرسانی پوست کمک میکند.

از خواص دیگر بادام بهبود دهندگی وضع آکنه است.بادام توانایی کمرنگ کردن انواع آکنه و جوش را دارد بنابر این استفاده از روغن بادام به طور مرتب سبب از بین رفتن تدریجی آکنه ها خواهد شد.

از بادام میتوانید برای کاهش چین و چروک ها و خطوط ریز پوست خود نیز استفاده کنید.زیرا بادام دارای آنتی اکسیدان هایی است که از پیری جلوگیری میکنند.برای این منظور باید به طور مرتب پوستتان را با روغن بادام ماساژ دهید.

بادام فواید دیگری مانند جوانسازی،روشن کردن و کاهش تیرگی اطراف چشم را برای پوست دارد.

بادام برای پیشگیری از سرطان

بادام منبعی غنی از پتاسیم، کلسیم و پروتئین است.کلسیم و فیبر موجود در این ماده از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند.هم چنین اسید فولیک موجود در آن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم میشود.

خواص بادام برای لاغری
بادام دارای فیبر و پرو تئین است و مقدار کمی کربوهیدرات دارد.فیبر و پروتئین شناخته شده در بادام باعث افزایش سیری شده و سبب میشود تا هنگام خوردن غذا کالری کمتری دریافت شود.

مطالعه ی انجام شده در ارتباط با کاهش وزن نشان داده است که افرادی که بادام مصرف کرده اند موفقیت بیشتری در کاهش وزن و چربی دور شکم نسبت به افرادی که از بادام استفاده نکرده اند داشته اند

خواص بادام برای کودکان
بادام یکی از مواد غذایی است که نقش مهمی در تقویت حافظه دارد به همین دلیل به استفاده از آن برای کودکان توصیه شده است.علاوه براین خوردن قسمت سفید بادام که پوست قهوه ای آن کنده شده به بهبود یبوست آن ها کمک خواهد کرد.همچنین به رشو و استحکام استخوان کودکان درحال رشد نیز کمک میکند

به صورت حریره یا مخلوط در شیر میتوانید بادام را مصرف کنید.به این صورت که باید 15 عدد بادام را به همراه نبات یا شکر در یک لیوان آب مخلوط کرد.



خواص بادام برای بیماری های قلبی

بادام حاوی چربی زیادی است اما این چربی غیر اشباع است.میدانید که چربی غیر اشباع برای بدن مفید است و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری میکند.همچنین بادام حاوی پتاسیم و منیزیم است.زمانی که میزان منیزیم کافی به بدن برسد در خون جریان یافته و سبب حمل سریع تر خون و مواد مغذی میشود و از ضربان قلب جلوگیری خواهد کرد.

خواص بادام برای ریه

بادام دارای نوعی آنتی اکسیدان به نام سلنیوم است.بادام از برخی بیماری های تنفسی و ریوی مانند تنگی نفس،برونشیت و امفیزم را جلوگیری میکند.





منبع : ساعت 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار