مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی گفت: تاکنون ۱۶۰۰ پایانکار در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 09 December 2017
به گزارش تابناک : سیدرضا موسوی‌نیا اظهار داشت: در فرودین‌ماه با توجه به زلزله در خراسان‌رضوی  روستاهای  4شهرستان تربت‌جام، فریمان، سرخس و رضویه مشهد دچار حادثه شدند و بنیاد مسکن با توجه به جمع‌بندی‌های انجام شده پس از یک هفته اقدامات خود برای ساخت منازل با کمک مردم را آغاز کرد و در تیرماه نخستین واحد مسکونی افتتاح شد.

موسوی‌نیا خاطرنشان کرد: برای مردم زلزله‌زده 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه، 5 میلیون تومان وام بلاعوض از حساب 100، 3 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه معیشتی، 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه جهت ایجاد فضای دامی و برای فضای دامی بالغ بر 40 متر 5 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به صدور رایگان پروانه توسط دهیاری‌ها گفت: آوار‌برداری و نظارت به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان توسط بنیاد مسکن خراسان‌رضوی نیز رایگان انجام شد.

وی تصریح کرد: تاکنون 1600 پایان کار در مناطق زلزله‌زده صادر شده است؛ چادرها جمع نشده اما کسی نیست که چادر داشته ولی خانه نداشته باشد و از چادرها به‌عنوان انبار و نظایر آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر در فاز اجرایی طرح هادی قرار گرفته و زیرسازی جدول و آسفالت معابر را انجام می‌دهیم.

موسوی‌نیا تصریح کرد: بنیاد مسکن یک نهاد عمومی بوده و نمی‌توانیم از محل پروژه‌ها برای بودجه جاری برداشت کنیم. 50 میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زده در کل پیش‌بینی اعتبار شده و حدود 6 میلیارد تومان بازنگری طرح‌ها پیش‌بینی شده که از این مقدار، 30 درصد آن که یک میلیارد و  800 میلیون تومان است تخصیص پیدا کرده و این مبلغ در قالب اوراق و خزانه مستقیم آن را مشاور پیمانکار پرداخت می‌کند و پولی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار