داود فكور 84 ساله 46 سالی است در بیله سوار عکاسی می کند؛ آرشیو عکس هایش پر است از عکس پیرمردها؛ این عکاس این روزها علاوه‌بر ثبت خاطره‌ها دلمشغولی‌های دیگری هم دارد...
کد خبر: ۵۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 27 June 2015
به گزارش سبلانه، داود فكور در سال 1310 در محله قريشلي بيله‌سوارمغان متولد شد، مقطع ابتدايي را در مدرسه پهلوي سابق و دوره راهنمايي را به صورت متفرقه در مدرسه 17 شهريور به پايان رساند.

فكور از همان بدو تولد تاکنون در بيله‌سوار زندگي كرده و 8 فرزند حاصل زندگي مشترک این عکاس سرشناش بیله‌سواری است.

داود فكور 46 سال است كه به شغل عكاسي مشغول بوده و اولين عكاس بومی شهرستان بیله سوار است که قبل از وی عكاس‌هايي غیر بومی از ساير شهرها فعاليت داشته اند.

داود فكور در آرشیو خود عكسهاي زیادی از پيرمردها و پا به سن گذشته‌ها دارد؛ وی انگيزه اصلي از گرفتن اين عكس ها را اینگونه بیان می کند که عكسي از پدربزرگ خود نداشته و از این رو پیرمردهای زیادی را سوژه عکش کرده است.

داود فكور از سال 1339 تا سال 1345 به مدت  6 سال کارمند بانك صادرات بود و كشاورزي شغل دوم  این عکاس سرشناش بیله سواری است.

اما عکاس بیله سواری شاخصه‌ای دیگر دارد که وی را ممتاز کرده است؛ مطالعه تاريخ آذربايجان به خصوص تحقيق در مورد تاريخ بيله سوار مغان فکور را به يكي از چهره هاي برتر در شهرستان و حتي در سطح استان تبدیل و اين تحقيقات موجب شده تا  توجه اكثر تهيه‌كنندگان تلويزيوني و راديويي در مورد مغان به سوي وی جلب شود.

 از آثار در دست چاپ داود فکور مي توان به كتاب جوانشيران ايران و قره باغ، آرخالوژي آذربايجان، تاريخ بيله سوار مغان و ترجمه گلستان ارم نوشته عباسقلي باكي خان اف اشاره كرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من که یه بار با ایشان دیدار کردم
ایشان بخشی از تایخ استان هستند که باید خاطراتشان ثبت بشه
تاریخ ها همواره می میرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار