نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
پذیرایی از زائران امام هشتم(ع) سرآغاز فرهنگ سازی محسوب می شود و فقط انجام وظیفه به امام رضا(ع) نیست.
کد خبر: ۵۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 05 December 2017
پذیرایی از زائران امام هشتم(ع) سرآغاز فرهنگ سازی

به گزارش تابناک رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه و شکرگزاری خادمین زائرین پیاده ایام آخر صفر که در دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به خدمات گرانقدر خادمین به ساحت مقدس امام رضا(ع) اظهار کرد: پذیرایی از زائران امام هشتم(ع) سرآغاز فرهنگ سازی محسوب می شود و فقط انجام وظیفه به امام رضا(ع) نیست. 

وی افزود: مجاوران امام رضا(ع)با اسکان دادن زائران در خانه‌هایشان یک فرهنگ سازی را شروع کردند و این حرکت سرآغاز حرکت خوب فرهنگی است. سکنه این شهر به عنوان خادم امام رضا(ع) و خدمتگزار زائران او در اینجا ساکن شدند. 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مشکلی که از نظر فرهنگی داریم فاصله‌گرفتن مجاورین و ساکنین و هویت شهر از هویت اصلی آن یعنی امام رضا(ع) است درحالی که باید تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به این امام مرتبط باشد.

علم الهدی گفت: باید یک  اجتماعی بین هویت شهر یعنی امام رضا(ع) با هویت اجتماعی شهر پیدا کنیم و اینگونه فرهنگ شهر امام رضا(ع) شکل پیدا می‌کند. 

علم الهدی تصریح کرد: بعضی فکر می‌کنند یک قسمت شهر زیارتی است و قسمتی نیز عده‌ای شهروند مشهدی زندگی می‌کنند و ربطی به زیارت ندارند، این تفکر غلط است، من بااین تفکر مخالفم زیرا معنای آن تجزیه هویت این شهر و تفکر امام رضا(ع) است. 

وی ادامه داد: هویت مشهد متعلق به امام رضا(ع) است زیرا  قبل از حضور ایشان، اینجا شهر زندگی نبوده و فقط کشاورزی و باغداری بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار