در جلسه هم‌اندیشی نویسندگان و شعرای شهرستان آبیک مطرح شد که مراکز فرهنگی سوت و کور بوده و سرو صدا و هیاهویی هم نیست این درحالی است که اگر در مدارس ولوله‌ای در این زمینه وجود دارد، از روی اجبار است.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری فارس از آبیک، برای نخستین بار جلسه هم‌اندیشی نویسندگان و شعرا به دعوت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در محل کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) این شهرستان برگزار شد.

 نویسندگان آبیکی در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه تألیفات به چاپ رسیده پرداختند و خواستار حمایت مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک شدند.

* کار فرهنگی با دست خالی نمی‌شود

مسؤول عقیدتی و سیاسی گروه مخازن و آماد شهرستان آبیک در این جلسه گفت: بیش از هفت هزار سال تمدن در ایران اسلامی داریم که دارای پنج هزار سال تمدن مکتوب هستیم.

 حجت‌الاسلام جبرئیل زکی‌پور افزود: دین اسلام کامل‌ترین دین بوده و در هر حوزه بهترین سخنان را دارد.

وی ادامه داد: در هیچ کتاب و دینی همانند قرآن کریم به قلم قسم یاد نشده و برای آزادی اسرا در جنگ بدر سوادآموزی به مسلمانان پیشنهاد شد و مد نظر پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار گرفت.

این نویسنده اضافه کرد: از نظر عقبه دینی و فرهنگی غنی هستیم و در دین اسلام و قرآن کریم بر علم و دانش‌اندوزی و قلم و نویسندگی مطالب و تأکیدات بسیاری آمده است.

زکی‌‌پور خاطرنشان کرد: کار فرهنگی با دست خالی به پیش نمی‌رود و نیاز است در جلسات آینده از امام جمعه، فرماندار و شهردار آبیک دعوت به عمل آید.

وی اذعان کرد: لازم است در مناسبت‌های مختلف عمومی‌تر و اجتماع‌های بزرگ از نویسندگان تجلیل و شب شعر در شهرستان آبیک برگزار شود.

زکی‌پور افزود: لازم است از ظرفیت نویسندگان برای سخنرانی استفاده شده و مسابقه کتابخوانی در قالب کتاب‌های نویسندگان بومی در شهرستان آبیک برگزار شود.

* آبیک دارای فقر فرهنگی است

یکی دیگر از نویسندگان شهرستان آبیک در این جلسه گفت: شهر آبیک از نظر فرهنگی مهجور مانده و دارای فقر فرهنگی است.

سهیلا روستاپیشه افزود: پروژه جدید سبد سلامت را در شهرستان آبیک آغاز کرده‌ام که مربوط به خانواده‌ها بوده و شامل تغذیه، ورزش و مطالعه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این سبد سلامت با همکاری ادارات مختلف شهرستان آبیک به اجرا در آید، شهر از نظر فرهنگی پررونق شده و موفق‌ترین خانواده‌ها را داریم؛ تلاش می‌کنیم این سبد سلامت را به استان، کشور و جهان ارتقا دهیم.

این نویسنده آبیکی اضافه کرد: در شهرستان آبیک ادارات مختلف فرهنگی، کتاب‌ها، نویسندگان، والدین و پول وجود دارد اما اثری از فرهنگ در این شهرستان وجود ندارد که نشأت گرفته از فقر فرهنگی است.

روستاپیشه خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی سوت و کور بوده و سرو صدا و هیاهویی هم نیست این درحالی است که اگر در مدارس ولوله‌ای در این زمینه وجود دارد، از روی اجبار است.

* پرچم زبان و ادبیات فارسی بلند شود

محمدمهدی زارع یکی دیگر از نویسندگان آبیکی در این جلسه گفت: زبان و ادبیات فارسی واقعاً مظلوم مانده که می‌طلبد پرچم آن را بلند کرده و از نویسندگان حمایت شود.

وی بر حمایت و خریداری از کتاب‌های نگاشته شده نویسندگان بومی تأکید کرد و افزود: کتاب نباید در دست نویسندگان بومی باقی بماند چراکه  مشکلاتی را برای آنان ایجاد می‌کند.

 این نویسنده آبیکی ادامه داد: لازم است ادارات از کتابخانه‌ها بازدید کنند و به سمت مطالعه تشویق شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار