معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 540میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آبیاری نوین کشاورزی در این استان اختصاص یافت که نسبت به پارسال 40 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۵۳۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 03 December 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا اورانی روز یکشنبه افزود: برای افزایش بهره وری محصول و کاهش مصرف آب در مزارع، یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات پارسال برای طرحهای انتقال آب با لوله و آبیاری تحت فشار هزینه شد.
وی اظهار کرد: امسال 878 میلیارد ریال نیز به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافت که برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی در بخشهای مختلف زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان هزینه می شود.
وی گفت: مهمترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای عملیاتی کردن سیاستهای امسال، اجرای 14 طرح دارای اولویت در بخش های تولیدی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه مکانیزاسیون، پرورش ماهیان سردآبی، بسته بندی و سردخانه است.
اورانی افزود: برای اجرای 290 طرح مصوب استان، دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 850 میلیارد ریال اختصاص داده که تاکنون 160 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی به ادارات جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا با ثبت مشخصات واحدها و بهره برداران کشاورزی و دامداری زمینه برخورداری آنان از حمایت های دولت فراهم شود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار