تا پایان سال جاری
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مشکلات 40 ساله طرح شهید انصاری شرقی تا پایان سال جاری برطرف می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حکمت‌اله داودی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد، به همکاری بین میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: باید این همکاری‌ها افزایش یابد تا مشکلات اجرای طرح‌های شهری همانند شهید انصاری شرقی و ساماندهی ورودی‌‌های شهر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های شهرداری ارزش میراثی و تاریخی دارد، افزود: مجموعه مدیریت شهری هم در نظر دارد این طرح‌ها را با حفظ هویت این شهر اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید فضاهای تاریخی شهر قزوین را احیا کرد و با تبدیل کردن آن‌ها به مکان توریستی، صنعت گردشگری را در این شهر ارتقا داد.

داودی یادآور شد: با ارتقای تعاملات مجموعه مدیریت شهری با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین می‌توان شاهد احیا شدن آثار تاریخی و گردشگری این شهر بود.

این مسؤول مطرح کرد: باید کارگروه تخصصی مشترک بین این دو نهاد ایجاد شده تا با بررسی و تبادل نظر، راهکاری برای اجرای طرح‌های شهرداری همانند شهید انصاری شرقی تعریف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه طرح شهید انصاری شرقی 40 ساله که بلاتکلیف است، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری مصمم است تا این طرح را برطرف کند.

داودی با بیان اینکه با مسؤولان مربوطه در تهران مکاتبات لازم انجام شده است، تشریح کرد: رفع مشکل و اجرای این طرح طی چند ماه آینده قبل از عید نوروز 97 برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم شهید انصاری شرقی مراجعات متعدد به شورای اسلامی شهر قزوین داشته و تقاضای رفع مشکلات را دارند به همین دلیل باید اقدامات لازم در رفع مشکلات آن‌ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه حفظ کرامت انسان در اسلام بیان شده است، عنوان کرد: روز عدم خشونت با زنان که براساس سند 2030 است، نمی‌تواند در ارتقای این کرامت تأثیرگذار باشد.

داودی گفت: در دین اسلام احترامی که به زن قائل شده نسبت به قوانین سند 2030 بیشتر است به همین دلیل باید ارزش‌های بانوان را در این دین جست‌وجو کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ادامه داد: این روز موجب افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است و آن را گرامی می‌داریم.

داودی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نیروهای دریایی اضافه کرد: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب بر زنده نگه‌داشتن شهدای هفتم آذر تأکید کردند به همین دلیل باید هر ساله از رشادت‌های شهیدان این روز تجلیل کرد.

* تبدیل خانه‌های قدیمی به موزه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه اظهار داشت: خانه‌های قدیمی که قابلیت موزه را دارد، باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد.

 مهدیه قافله‌باشی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین آماری از این خانه‌ها اعلام کند تا با تغییر کاربری بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: اگر اداره‌کل میراث فرهنگی بتواند موقعیت مکانی و قدمت خانه‌های تاریخی را اعلام کند، کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرده تا این اداره‌کل اقدامات لازم را در تبدیل شدن آن‌ها به موزه انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار