همایش بین المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی صبح چهارشنبه با حضور جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران در مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 29 November 2017
به گزارش تابناک : مدیر مرکز آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد در آیین آغازین این همایش اظهار کرد: اسلام پیشرفته ترین نسخه دین و تعالیم اسلام برترین تعالیم الهی است. 
حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر افزود: قرآن به عنوان مستحکم ترین پیام، اسلام به عنوان شریعت و دین پایانی و پیامبر اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر تکمیل ترین ابعاد اسلام هستند و محتوای اسلام پاسخگوی تمام اعصار عالم است. 
وی ادامه داد: با وجود داشتن این دین کامل مجذوب شدن برخی مسلمانان به فرهنگ غرب نوعی بی هویتی و دوگانگی در شخصیت است. 
حجت الاسلام مهدوی مهر افزود: همکاری کشورهای اسلامی با اجانب و بازیچه شدن کشورهای اسلامی برای مطامع استکبار جهانی بخشی از این بی هویتی است. 
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی برای رسیدن به نیت پلید خود برای نابودی اسلام از مسلمانان استفاده می کند. 
وی ادامه داد: مسمانان به بازار فروش اسلحه استکبار تبدیل شده و نفت و سرمایه آنها را تامین می کنند. 
حجت الاسلام مهدوی مهر افزود : استکبار با اسلام هراسی امنیت مسلمین را مخدوش کرده و راهبرد آنها حذف فیزیکی جمعی از مسلمین از طریق درگیری مسلمانان با مسلمانان است. 
وی تاکید کرد: افرادی که از حاکمیت اسلام صدمه می بینند برای عدم حاکمیت اسلام مدام نقشه می کشند، این طبیعی است ولی مسلمانان چرا بازیگر این سناریوها هستند؟ 
وی افزود: مسلمانان باید هوشیار باشند تا بازیچه دست استکبار نشوند. 
دبیر همایش بین المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی نیز گفت: این همایش به همت موسسه علمی آموزشی جامعه المصطفی با تاکید بر انتخاب مشهدالرضا(ع) در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برنامه ریزی شده است. 
حجت‌الاسلام جواد رقوی افزود: این رویداد علمی و پژوهشی با محوریت بازخوانی تمدن اسلامی و مدینه فاضله برنامه ریزی شده و در مجموع 165 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است. 
وی ادامه داد: 20 مرکز علمی و دانشگاهی کشور و سه مجموعه علمی و دانشگاهی خارج کشور از اندونزی، لبنان و آمریکا در این همایش حضور و همکاری دارند. 
هزار و 200 طلبه غیرایرانی در جامعه المصطفی العالمیه مشهد تحصیل می کنند که حدود 800 نفر آنان طلاب برادر و بقیه خواهر هستند. 
همایش بین المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی با حضور اساتید و دانشجویان ایرانی و خارجی تا فردا در مشهد ادامه دارد. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار