استاندار خراسان‌رضوی گفت: خراسان همواره مهد علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده و خواهند ماند این سرزمین زادگاه فرهنگ و هنر بوده وخواهد بود.
کد خبر: ۵۳۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 27 November 2017

به گزارش تابناک : «علیرضا رشیدیان» دیشب در جلسه اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد:  در کشور ما ظرفیت‌های علمی و فرهنگی زیادی وجود دارد خراسان همواره مهد علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده و خواهند ماند این سرزمین زادگاه فرهنگ و هنر بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در این جلسه دنبال کردیم این است که بتوانیم ظرفیتی را برای نشستن در کنار یکدیگر ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در استان موجود است نهایت بهره را ببریم.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: اگر ما بایکدیگر مقداری مهربان‌تر باشیم و با تفاهم بیشتری رفتار کنیم می‌توانیم از ظرفیت‌های خود برای رشد و تعالی شهر خود استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه «حامد طاهری تهرانیان» رئیس انجمن موسیقی خراسان‌رضوی تصریح کرد: خراسان بزرگ پتانسیل بسیار بالایی در حوزه موسیقی دارد که این امکاناتی که در استان ما وجود دارد از دیرباز در حوزه موسیقی در مشهد به چشم خورده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز این ظرفیت‌ها وجود دارد و جوانان خراسانی در جشنواره‌های بسیاری خوش می‌درخشند که این درخشش برگرفته از ظرفیت‌های موجود در استان است.

رئیس انجمن موسیقی خراسا رضوی تصریح کرد: در انجمن موسیقی و مجموعه موسیقی استان برنامه‌هایی را پیگیری کردیم که از جمله این برنامه‌ها مصوبات اتاق گفت‌وگو اصحاب فرهنگ و هنر بوده که در سال گذشته به تصویب رسیده است.

طاهری تهرانیان خاطرنشان کرد: ما بیش 20 کلاس تخصصی در حوزه آموزشی با حضور اساتید بزرگ برگزار کردیم و بیش از 25 اجرای پژوهشی و بزرگداشت با حضور اساتید شاخص کشوری برگزار کردیم.

وی گفت: مجموعه موسیقی استان و شهرستان توانایی بالایی دارد و آمادگی آن را دارد که با شهرداری همکاری داشته باشد.

همچنین در ادامه این جلسه «سیدجلال فیاضی» رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی افزود: خانه مطبوعات استان خراسان‌رضوی بیش از 15 سال سابقه دارد از با سابقه‌ترین خانه‌های مطبوعات کشور است که به عنوان یک نهاد صنفی و غیر سیاسی در این 15 سال فعالیت کرده و تقریبا هیچگونه حاشیه سیاسی نداشته و همواره بر پیگیری مسائل صنفی روزنامه‌نگاران متمرکز بوده است.

وی تصریح کرد: در خانه‌ی مطبوعات یک سری محدودیت‌های قانونی در تغیرات اساس نامه‌ای ایجاد شده بود که برخی از همکاران مطبوعاتی ما به دلیل محدودیت بیمه رسانه امکان حضور در خانه را نداشتند و خوشبختانه این مشکل حل شد و همکاران با هر نوع بیمه‌ای در خانه مطبوعات عضویت خواهند داشت و اعلام شده که این عضویت اتفاق بیوفتد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی ادامه داد: حمایت از نمایشگاه ملی مطبوعات نیز از موارد مهمی است که از ابتدا پیگیر آن بودیم و در این هفته من با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دیدار دارم این مورد را پیگیری خواهیم کرد.

فیاضی با بیان این‌که مشهد امروزه قطب رسانه‌ای کشور بعد از تهران بوده است، تصریح کرد:  باید زمینه لازم برای برگزاری نشست‌های مختلف برای مدیران استان و اصحاب رسانه فراهم شود. 






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار