معاون فرهنگی دادگستری قزوین:
معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین گفت: برنامه های قرآنی یکی از محوری ترین برنامه های دستگاه قضایی است.
کد خبر: ۵۲۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 25 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام یعقوب عبدالهی در اختتامیه پنجمین مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم کارمندان دستگاه قضا بیان کرد: قرآن کتابی در زمینه اقتصاد، اجتماع و فرهنگ است ولی تاکنون جامعه اسلامی ما به ویژه در زمینه اقتصاد قرآنی موفق نبوده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین تصریح کرد: رمز ترویج اسلام، محبوبیت پیامبر و شخصیت مهربان ایشان بود و این اخلاق قرآنی است که پیامبر را در جهان بزرگ کرده، بنابراین سیره پیامبر را ابتدا باید مسئولین و بعد مردم در جامعه عملی کنند تا نتیجه مثبت آن را احساس کنند.

وی عنوان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود زیرا با شروع حکومت اسلامی مساجد را آباد کردیم و توانسته ایم فضا را به گونه ای مهیا سازیم که کتاب تفسیر نهج البلاغه علامه طباطبایی و کتاب های شهید مطهری در خارج از کشور تدریس شود.

حجت الاسلام عبدالهی اعلام کرد: اگر فرهنگ در کل جامعه اصلاح شود به طور طبیعی سایر کارها نیز آسان‌تر و همچنین در دادگستری از آمار ورودی پرونده‌ها کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن به عنوان محور و اساس زندگی باید در این فرهنگ ‌سازی اساس کار باشد تا بتوانیم دستیابی به زندگی جاودان را قطعی کنیم، که در این میان مسابقات قرآن برگزار می‌شود تا بتوانیم بسترهای ترویج فرهنگ قرآنی را در ابعاد مختلف داشته باشیم.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه قضاییه مرحله منطقه‌ای با حضور استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان، مرکزی و قم به مدت دو روز از اول تا دوم آذرماه در قزوین برگزار ‌شد که امیدواریم این برنامه ها در ترویج برنامه های قرآنی در جامعه موثر باشد.

در پایان از برگزیدگان این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار