استاندار خراسان رضوی گفت: خادمان و خیران این استان هم اکنون در مناطق زلزله زده حضور فعالی داشته و روزانه 200 هزار وعده غذای گرم برای مردم آسیب دیده از زلزله در مناطق غرب کشور تهیه و توزیع می کنند.
کد خبر: ۵۲۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 17 November 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز جمعه در حاشیه بازدید از محل اسکان زائران پیاده در مدارس مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به دنبال زلزله غرب کشور، بسیاری از خادمانی که آماده خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر در مشهد شده بودند، بار سفر بسته و امکانات خود را به مناطق زلزله زده غرب منتقل کردند.
وی بیان کرد: اکنون کمک های مردمی برای زلزله زدگان از سوی مردم مشهد و شهرستان های خراسان رضوی در ایستگاههای مربوطه بیش از نیاز جمع آوری و تدارک دیده شده است. 
وی ادامه داد: همه این تلاش ها نمادی از ارزشهای دینی و الهی است که در این مناسبت ها زنده شده و نشان دهنده آن است که مردم ایران متحد و منسجم برای یکدلی، پیشرفت و آرامش کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ورود زائران پیاده از سراسر کشور به مشهد مقدس افزود: تاکنون 130 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس وارد شده و بیش از 70 هزار نفر نیز در راه هستند.
به گفته وی، برخی از کاروان های زائران پیاده رضوی نیز طی امروز و فردا حرکتشان را آغاز خواهند کرد.
رشیدیان اظهار کرد: آنچه در مسیر و اسکان زائران پیاده مشاهده می شود، مانند واکس زدن کفش زائران، شستن لباس و ماساژ دادن پای زائران برای رفع خستگی همه و همه بر اساس آموزه های دینی و اسلامی است و فرصت خوبی برای اشاعه پیام امام مهربانی ها است.
علیرضا رشیدیان ظهر امروز از نحوه خدماتی رسانی به زائران پیاده و اسکان آنان در مدارس و مناطق مختلف شهر مشهد بازدید کرد.
بر اساس برآوردها امسال مشهد در ایام پایانی ماه صفر میزبان چهار میلیون زائر و مسافر است که 330 هزار نفر از این تعداد زائران پیاده هستند.پارسال حدود 3.5 میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده بودند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار