کد خبر: ۵۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 24 June 2015
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ارتقای کیفیت زندگی و رفع فقر و پریشانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مهم ترین هدف بهزیستی است.
افروز بهرامی در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهارکرد: 25تا 31 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نام‌گذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: بهزیستی نهادی مقدس است که بر پایه اخلاص و نیک‌اندیشی و در راستای گسترش روز افزون سلامت جسمی و روانی، ارتقای کیفیت زندگی و رفع فقر و پریشانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه شکل گرفته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی با وظایف و رسالتی بسیار گسترده روبه‌رو است که کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، درمان معتادان، حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست، اصلاح ساختارهای رفتاری در خانواده‌ها با آموزش‌های پیش از ازدواج، کمک‌رسانی به معلولان جسمی و حرکتی، ناشنوایان، نابینایان و بیماران روانی و عقب‌افتادگی ذهنی و ایجاد فرصت برای تحصیل و اشتغال آنان و سرپرستی کودکان بی‌سرپرست بخش کوچکی از این وظایف به شمار می‌رود.
بهرامی ادامه داد: کار در بهزیستی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است که موفقیت در انجام وظایف محوله جز با کار مخلصانه و شبانه‌روزی مددکاران و مدیران و جلب مشارکت‌های مردمی و خدمات مشاوره‌ای امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بهزیستی ، یادآورشد: برگزاری نشست با خبرنگاران با محوریت معرفی سازمان و اطلاع‌رسانی از عملکرد و خدمات سازمان، بازدید از منازل مددجویان با حضور مسئولان استانی و بازدید از مراکز تحت نظارت بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
وی در پایان ارایه خدمات توانبخشی و مشاوره  مراکز بهزیستی به صورت رایگان در طول هفته، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی از صنایع دستی مراکز معلولین و مرکز سالمندان و مجتمع‌های حمایتی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارمندان و مددجویان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته بهزیستی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار