احیا و توسعه بازی های بومی محلی در استانها از سیاست های فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی، احیا و توسعه بازی های بومی محلی در استانها را از اهداف و سیاست های این فدراسیون عنوان کرد.
کد خبر: ۵۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزدمهدی مستجاب الدعوه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان یزد در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی نگاه ویژه ای به ورزش سنتی کشورمان دارد و فدراسیون در تلاش است ورزش هایی که از دید مردم فراموش شده اند را دوباره در جامعه احیا و ترویج دهد.
وی افزود: در حال حاضر گنجینه‌ای از تنوع فرهنگی ایران اسلامی در قالب بازی‌های بومی و محلی نهفته است و این در حالی است که از طریق بازی‌های بومی محلی می‌توان فرهنگ ایران را به دنیا صادر کرد.
دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی ادامه داد : برگزاری جشنواره ها و مسابقات در مناطق روستایی با هدف توسعه پایدار ورزش خود به تنهایی میتواند بخشی از ظرفیتهای بالقوه و مغفول مانده ورزش را مدیریت نماید و شاهد رونق ورزش در روستاها و احیای بازیهای بومی محلی در سطح کشور باشیم.
وی در خصوص حمایت از هیات های استانی اظهار داشت:  یک پکیج ورزشی که شامل تجهیزات رشته های مختلف است آماده شده و در اختیار هیات ها قرار میگیرد تا حدی مشکل تجهیزات استان های کشور مرتفع شود.
مستجاب الدعوه تصریح کرد: استان یزد در رشته های مختلف روستایی و بومی محلی استعدادها و پتانسیل های زیادی دارد که می تواند با برنامه ریزی نسبت به آمایش سرزمین که انجام شده در راستای توسعه و گسترش این رشته ها گام بردارد،
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظارمان از هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان یزد هم این است که با برنامه ریزی شاهد رشد و توسعه ورزش های روستایی و بومی محلی در این استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار