آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش دریایی مشترک ۴ روزه را با حضور ۴ ناو هواپیمابر آمریکایی آغاز کردند که به گفته مقام های دو کشور هشداری روشن به کره شمالی است.
کد خبر: ۵۲۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 11 November 2017
به گزارش تابناک : در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شرق آسیا به سر می برد، ارتش این کشور به همراه ارتش کره جنوبی یک رزمایش دریایی مشترک ۴ روزه را آغاز کرد.
در این رزمایش که در ساحل شرقی کره جنوبی انجام می شود و به گفته مقام های ارتش دو کشور هشداری روشن به کره شمالی است، ۳ ناو هواپیمابر آمریکا شرکت دارند.
همچنین ۱۱ ناو آمریکایی مجهز به سامانه دفاع موشکی به همراه ۷ کشتی جنگی کره شمالی در این تمرین نظامی حضور دارند.
براساس این گزارش، این اولین بار پس از سال ۲۰۰۷ است که سه ناوگروه آمریکایی به طور همزمان در یک عملیات تمرینی در غرب اقیانوس آرام شرکت می کنند.
به گفته مقام ارتش کره جنوبی، ناوهای هوایپمابر آمریکایی همچنین روز یکشنبه در تمرینی جداگانه کشتی های جنگی این کشور را همراهی خواهند کرد.
با وجود آنکه کره شمالی نزدیک به ۲ ماه است که هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده است، هنوز نشانه ای از کاهش تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ و یا احتمال آغاز هر نوع مذاکره دیده نمی شود.
ترامپ که هفته پیش در دومین ایستگاه از سفر آسیایی خود در سئول بود، در کنار تهدید به استفاده از همه توان نظامی آمریکا علیه کره شمالی، این کشور را به مذاکره دعوت کرد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین پیونگ یانگ را تهدید که آمریکا را دست کم نگیرد و قدرت آن را امتحان نکند.
با این حال، مقام های امنیتی آمریکا می گویند که هیچ نشانه ای از تغییر در رفتار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مشاهده نمی شود.






منبع : آسوشیتدپرس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار