رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با تلاش های انجام شده و قاطعیت دستگاه قضایی استان در برخورد با زمین خواران، پارسال 10 میلیون و 626 هزارو 292 مترمربع از اراضی دولتی در استان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۵۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 24 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، حجت الاسلام محمدصادق اکبری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: ارزش زمین های رفع تصرف شده 15 میلیارد و 891 هزارو 860 هزار تومان است.
 
وی افزود: در سال جاری نیز بیش از 120مورد رفع تصرف، تخریب و قلع و قمع در اراضی تصرف شده دولت با دستور قضایی انجام شده است.
 
حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: پرونده زمین های فرودگاه قشم نیز در شعبه دو بازپرسی بندرعباس در حال رسیدگی است که در این ارتباط چند نفر از مسئولان پیشین سازمان منطقه آزاد قشم نیز در بازداشت موقت هستند .
 
وی با تاکید بر تلاش همه جانبه برای مقابله با پدیده زمین خواری، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزارو 500 فقره پرونده در خصوص تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی استان وجود دارد.
 
رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به برخی تغییر کاربری ها،گفت:در این راه باید با اطلاع رسانی و دعوت از مردم در راستای پیشگیری از تغییر کاربری نیز اقدام شود.
 
حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه همه باید خود را ملزم به اجرای قانون بدانند، افزود: اگر قانون را فصل الخطاب قرار دادیم و خود را ملزم به اجرای آن دانستیم در جامعه و حوزه کاری خود موفق خواهیم شد.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اراضی ، بیان داشت: مقام معظم رهبری در بحث اراضی حجت را تمام کردند و در این راه تکلیف شرعی داریم که آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
 
سال ها است که اراضی ملی و منابع طبیعــی در هرمزگان نیز همچون دیگر مناطق کشور گرفـتار سودجویی برخی افراد شده که با هشدار نماینده ولی فقیه در استان و هشدار دیگر مسوولان قضایی ، روند مبارزه با این پدیده وارد فاز جدیدی شده و شدت گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار