مسول بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه عدد چهل در آموزه های دینی دارای ارزش است، گفت: اربعین تکریم خوبی ها و پیام آور عدالت طلبی و آزادیخواهی است.
کد خبر: ۵۲۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 11 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،محمدنبی احمدی، در زمینه فلسفه اربعین حسینی اظهار داشت: عدد 40 در آموزه های دینی و قرآنی از سابقه دیرینه و قدمت تاریخی برخوردار است.

وی افزود: در آموزه های دینی آمده اگر فردی 40 شب زنده داری کند و به دعا و عبادت بپردازد چشمه های حکمت بر زبان و قلب وی جاری می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید براینکه عدد چهل حتی در ادبیات فارسی نیز دارای ارزش و توجه است، اظهار داشت: از سوی دیگر این عدد در عرف هم دارای ارزش است چنانچه 40 روز پس از مرگ افراد، مراسم یادبودی برای وی برگزار می شود.

مسوول بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه به ورود کاروان اسرا به کربلا در اولین اربعین اشاره کرد و  ادامه داد: آنچه که در زمینه اربعین حسینی مهم است، تکریم خوبی ها و شعایرالله است چراکه احترام به نشانه های دینی یکی از نشانه های تقوای الهی است.

احمدی یادآور شد، بزرگداشت اربعین، احترام برای امامی است که در راستای ظلم ستیزی و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر قدم برداشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار