همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) تجمع عزاداران سید و سالار شهیدان در مناطق مختلف استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 09 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛آیین تجمع بصورت همزمان با سراسر کشور صبح امروز پنجشنبه در شهرهای مختلف استان ایلام با حضور شمار زیادی از اقشار مختلف مردم برگزار شده است.
 
این آیین در شهر ایلام با حضور شماری از عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله(ع) در مسجد مقدس صاحب الزمان(ع) و با شکوه خاص و فضایی معنوی برگزار شد.
 
در این آیین پس از سخنرانی یکی از مبلغان روحانی پیرامون واقعه کربلا و اهمیت قیام امام حسین(ع) عزاداران شرکت کننده با عزاداری و سوگواری و نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در غم شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
 
همچنین در این آیین زیارت پرفیض اربعین توسط عزاداران شرکت کننده قرایت شد.
 
شیعیان این استان اگر چه از 10 روز پیش میزبان زائران اربعین حسینی عازم عتبات عالیات هستند امروز هم در سوگ چهلمین روز شهادت سید و سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و به عزادارای در مساجد، تکایا و حسینیه ها پرداختند.
 
علاوه بر این همچنین تجمع عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) همزمان با اربعین حسینی صبح امروز در شهر چوار برگزار و شرکت کنندگان با نوحه خوانی و عزاداری در سوگ شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) اشک ماتم ریختند.
 
آیین های سوگواری و عزاداری اربعین حسینی همزمان در شهرستان های دره شهر، آبدانان، مهران، دهلران، بدره، ملکشاهی، ایوان، چرداول و سیروان نیز در حال برگزاری است.
 
با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات بسیاری از مردم از کوچک و بزرگ و پیر و جوان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند.
 
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
 
تاکنون بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
 
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار