سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان از اجرای بزر گترین تعزیه میدانی همزمان با اربعین سید وسالار شهیدان (ع)در روستای دالین از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 07 November 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:محمد هادی باقری سر پرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان  با بیان اینکه اجرای مراسم تعزیه بار دیگرباعث زنده شدن فرهنگ عاشورائی وموجب احیای سنت وفرهنگ دینی می‌شود عنوان کردوگفت: اجرای مراسم  تعزیه موجب آشنائی هر چه بیشتر مردم با مصائب اهل بیت (ع) وباعث افزایش شناخت ومعرفت دینی وترویج مناسک دینی انجام می‌شود.

وی افزود: این مراسم با همکاری هیئت فاطمه الزهراءروستای دالین که یکی از هیئات مذهبی محوری وفعال شهرستان است در روز اربعین حسینی در محل امامزاده شاه علمدار روستای مذکور بر گزار می‌گردد. 

باقری گفت:تعزیه از جمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی- مذهبی در شهرستان سپیدان است و از مهمترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است. این نمایش هرسال در ایام محرم وصفر در نقاط مختلف شهرستان برپا می‌شود اهمیت توجه به تعزیه برای تبیین مصائب و پیام قیام امام حسین(ع) می باشد.

  سر پرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان با اعلام این مطلب افزود: برگزاری تعزیه در روستای دالین، نقطه شروعی برای گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی در روستاها بوده و موجب بهره مندی اهالی شریف روستاها و سایر بخش های شهرستان از برنامه های فرهنگی و هنری شود.

 باقری گفت : این مراسم با همکاری هیئت فاطمه الزهراءروستای دالین که یکی از هیئات مذهبی محوری وفعال شهرستان است در روز اربعین حسینی در محل امامزاده شاه علمدار روستای مذکور بر گزار می‌گردد.

گفتنی است برگزاری آئین تعزیه در شهرستان سپیدان قدمتی دیرینه دارد که البته قبل از انقلاب اسلامی در دوره هایی به دلیل ممانعت حکومت، برگزاری آن متوقف شد اما چند سالی است که با پیگیری هیات های مذهبی و تعزیه خوانی در شهرستان سپیدان، مجدداً احیا شده است.

براساس این گزارش ؛ بزرگترین تعزیه بزرگ میدانی شهرستان سپیدان ظهر اربعین، جمعه 19آبانماه رأس ساعت ۱۴ در روستای دالین ودر جوار امامزاده شاه علمدار(ع) برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار