معاون ‌استاندار‌ خراسان رضوی بر لزوم توسعه فضای سبز بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 23 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه کمیته اجرایی زیربنایی و روبنایی حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: از انتقاداتی که به مجموعه مدیریت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) وارد می‌شود این است که فضای سبز این محدوده کم است، این بافت حالت سخت پیدا کرده و از لطافتش کاسته شده است.

وی افزود: طرح ایجاد فضای سبز در پشت بام‌ها باید در بافت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) عملیاتی شود تا هوای این منطقه لطیف تر شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: این طرح در حوزه عمرانی استانداری خراسان رضوی مصوب شده اما عملی نشده است ولی باید برای نخستین بار در این پهنه به اجرا درآید.

واحدی خاطرنشان کرد: اطلاعات مورد نیاز این پهنه را در اختیار نداریم و حتی شهرداری به‌عنوان مدیر شهر اطلاعات کاملی را که می‌خواستیم در اختیار ندارد لذا با کمک 14 دستگاه اجرایی در حال گردآوری این اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: پس از گردآوری همه اطلاعات باید مطلوبیت این اطلاعات نیز به دست آید مثلاً پس از اینکه مشخص شد چند نانوایی یا چند مسافرخانه در پهنه وجود دارد، باید مشخص شود وضعیت مطلوب چیست و چند نانوایی یا مسافرخانه باید باشد که نیاز برطرف شود.

واحدی گفت: این نیازها در طرح تفصیلی منطقه دخالت داده می‌شود که با کمک شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها کاربری‌های مورد نیاز لحاظ شود.

وی افزود: پس از گردآوری اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعاتی، این بانک روی تلفن‌های همراه زائرین به صورت جی.پی.اس وارد می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون تنها 20 درصد وقت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) صرف زیارت و 80 درصد باقیمانده مصروف پیگیری امور بهداشت، اسکان و غذا می‌شود.

وی افزود: معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در نظر دارد شرایطی را به وجود آورد که زائر هیچ دغدغه مهمی نداشته باشد و فقط به زیارت فکر کند، تصور ما این است که در این صورت زیارت می تواند در زندگی مردم اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار