مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز 15 آبان ماه برای دهمین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 06 November 2017
به گزارش تابناک : حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 135 پی.اس.آی بیش از حد مجاز و در وضعیت هشدار است. 
وی ایستگاههای خاقانی با 154 پی.اس.آی، چمن با 153، شهید مفتح و امامیه با 152 پی.اس.آی را آلوده ترین نقاط امروز در مشهد برای همه گروههای سنی اعلام و بیان کرد: سرافرازان با 147، سمزقند با 142، ایستگاههای شهید کریمی با 140، خیام شمالی با 135، الهیه با 131 و شهید آوینی با 115 پی.اس.آی نیز دیگر نقاط آلوده امروز در مشهد هستند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بر لزوم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی تاکید و بیان کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند. 
وی گفت: با توجه به وقوع پدیده وارونگی هوا و تخلیه آلاینده ها به لایه های فوقانی مشهد همچنان با مشکل آلودگی هوا مواجه است و نوزیدن باد نیز بر شدت آلودگی افزوده است. 
در پی تداوم آلودگی هوا اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز همه مراکز پیش دبستانی شهر مشهد و منطقه تبادکان را روز دوشنبه 15 آبان ماه تعطیل اعلام کرد.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند. 
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 
از ابتدای هفته گذشته کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد.  






منبع : ایرنا 
برچسب ها: آلودگی هوا ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار