محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: با تفویض اختیار مقام معظم رهبری برای حل مشکل موسسات اعتباری به سران قوا این موضوع در دو جلسه اخیر سران سه قوه مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۱۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 04 November 2017
به گزارش تابناک : وی اظهارداشت: قدم هایی برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی برداشته شده و کل حاکمیت متوجه این موضوع شده است. مقام معظم رهبری هم از منظر شرعی به سران قوا اختیار دادند که برای حل این مشکل تصمیم بگیرند و این پدیده مبارکی است. ایشان حل شرعی ادای دین نسبت به سپرده گذاران را به سران قوا تفویض اختیار کردند و تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده که هم نشانه اهمیت موضوع است و هم کل حاکمیت متوجه این شده که باید فعل و انفعالاتی انجام دهد که این واقعه را مهار کند.

وی افزود: همان زمان که موسسات اعتباری غیرمجاز شکل گرفت و اوراق قرضه زیادی چاپ شد و در عرصه اقتصادی بدهی سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگی و دولت به بانک ها زیاد شد مشخص بود که این کار آثار و پیامدهای سوء اقتصادی به دنبال دارد. دولت‌ها در بدو فعالیت می‌گویند که باید بدهی‌مان را به بانک‌ها کم کنیم و یا مجالس می‌گویند نباید تکلیف مالایطاق برای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی به وجود بیاوریم که نتوانند ادای وظیفه کنند اما بعد به این گفته‌های خود عمل نمی‌کنند و این بیشتر دلایل سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه «علیرغم زحمات بانک مرکزی برای فائق آمدن بر این بحران قوی نیست و اطلاع‌رسانی ضعیفی صورت گرفته است»، یادآور شد: من عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار هستم و مسئولیت نمایندگی ام ایجاب می‌کند حرف‌هایی بزنم؛ چرا که درباره تصمیمات اتخاذ شده به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

تابش با بیان اینکه «طرح برخی مسائل در شورای پول و اعتبار متناسب با واقعیات روز نیست»، گفت: موضوعات حاد اقتصادی باید در اولویت کار شورای پول و اعتبار باشد البته بانک مرکزی زحماتی کشیده و اهتمام جدی برای ساماندهی موسسات داشته ضمن اینکه سران قوا نیز به این موضوع ورود کرده‌اند و مقام معظم رهبری برای حل این موضوع خاص به سران قوا تفویض اختیار کردند که در همین راستا جلساتی تشکیل شده و نتیجه خوبی داشته است.






منبع : آسیا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار