مسؤول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه قدرت تجزیه و تحلیل در بین دانش‌آموزان دهه اول انقلاب موجب پدید آمدن امثال شهید فهمیده‌ها بود، گفت: قدرت تجزیه و تحلیل در بین نوجوانان ضعیف شده است و باید تلاش کنیم تا قدرت تجزیه و تحلیل را در بین دانش‌آموزان احیا کنیم.
کد خبر: ۵۱۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 01 November 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- علی‌اصغر ایزدی با تأکید بر اهمیت نقش خانواده و معلم در تربیت دینی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: خانواده و مدرسه دو عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت فرد است و اگر این دو عامل در کنار هم حرکت کنند، می‌توانند در تربیت دینی نوجوانان و کودکان تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان بیشتر اوقات روز را در مدرسه و با دوستان خود سپری می‌کنند، عنوان کرد: این مسئله نشان‌دهنده نقش تأثیرگذار معلم در تربیت است و به همین علت خداوند متعال خود را به‌عنوان معلم معرفی می‌کند و می‌توان گفت نقش معلم خطیر و حساس است.

مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر گفتار و کردار معلم یکی باشد، دانش‌آموز می‌تواند از لحاظ رفتاری، اجتماعی و اخلاقی از معلم الگو بگیرد و اگر معلم رفتارش، با آن‌چیزی که در مورد آن صحبت می‌کند متفاوت باشد، نمی‌تواند بر روی دانش‌آموز تأثیر بگذارد.

یزدانی در ادامه با اشاره به‌ علل کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان، گفت: متأسفانه نوجوانان ما آن‌چیزی را که می‌شنوند و در جامعه می‌بینند، بسیار متفاوت است و این اختلاف موجب ایجاد دوگانگی در نوجوانان می‌شود و همچنین یکی دیگر از عوامل کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان، پایین آمدن قدرت تجزیه و تحلیل دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بالابردن قدرت تحلیل و تجزیه در دانش‌آموزان است، زیرا دانش‌آموز باید متوجه شود که هر شخصی که در هر جایگاهی مشغول فعالیت است، نمود و الگوی اسلام نیست، بلکه باید دستورات دین را به‌عنوان مسیر راه خود قرار دهد.

مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه قدرت تجزیه و تحلیل در بین دانش‌آموزان دهه اول انقلاب موجب پدید آمدن امثال شهید فهمیده‌ها بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا قدرت تجزیه و تحلیل را در بین دانش‌آموزان احیا کنیم.

ایزدی با بیان اینکه عده‌ای در حال حاضر با حذف دروس مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی به‌دنبال کمرنگ کردن آموزه‌های دینی در بین کودکان و نوجوانان هستند، گفت: اجرای سند 2030 نمونه بارز این اقدامات توسط مسؤولان در کشور است، که خوشبختانه با هوشیاری مقام معظم رهبری این مسئله فعلا مسکوت شده است، اما اجرای آن متوقف و فراموش نشده است.

وی بیان کرد: حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی، نشان‌دهنده نفوذ در بدنه آموزش و پرورش است و مقام معظم رهبری بارها در این رابطه و تهاجم فرهنگی در کشور تذکر داده‌اند و دشمن به این نتیجه رسیده‌ است که با کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان می‌تواند به اهداف خود برسد.

مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری توجه به آموزه‌های دینی و مسائل تربیتی را جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: خوشبختانه با وجود نوجوانان و جوانان ما جلوی توطئه‌ها و حربه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند و نمونه جوانان پرورش‌یافته در انقلاب اسلامی و در میان جنگ‌نرم دشمن، شهید حججی است، اما ما نباید نسبت به انجام وظایف خود در جامعه کوتاهی کنیم.

ایزدی در پایان با اشاره به اینکه دشمن با ابزاری از جمله اینترنت و ماهواره در حال ضربه‌ زدن به کودکان و نوجوانان ما است، گفت: صاحب‌نظران باید پاسخ شبهه‌افکنی‌های دشمن در فضای مجازی را به‌صورت مستند و با ادله کافی بدهند و به‌عنوان افسران جنگ‌نرم در فضای مجازی در مقابل کسانی که قصد جدایی جوانان و نوجوانان از اسلام را دارند، ایستادگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار